۰
دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۵
ویس کرمی خبر داد

کمیسیون آموزش به اتفاقات روز گذشته دانشگاه شریف ورود می‌کند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از ورود کمیسیون آموزش به اتفاقات روز گذشته دانشگاه شریف خبر داد.
کمیسیون آموزش به اتفاقات روز گذشته دانشگاه شریف ورود می‌کند
به گزارش مردم سالاری آنلاین،مهرداد ویس کرمی،در پاسخ به این سوال که کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در رابطه با اتفاقات شب گذشته (یکشنبه ۱۰مهرماه) در دانشگاه شریف ورود می کند یا خیر، گفت: به طور طبیعی بله، کمیسیون کلیت را بنا بر وظیفه ذاتی اش رصد می کند و مسائلی که وجود دارد را قطعا پیگیری می کند.
وی افزود: وزیر علوم تا حدود ساعت ۳ در جلسه کمیسیون حضور داشتند که به نظرم بعد از آن به دانشگاه شریف رفتند و قبل از این موضوع درباره نظرات اعضای کمیسیون و دغدغه هایشان گفت و گو و تبادل نظر شد و ان شاءالله از این به بعد هم به طور طبیعی ما به وظیفه ذاتی خود در قبال بررسی مسائل عمل می کنیم.
این عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: عصر روز گذشته در کمیسیون آموزش با حضور یوسف نوری و محمدعلی زلفی گل وزرای آموزش و پرورش و علوم بیش از سه ساعت جلسه داشتیم که اختصاص به موضوع بازگشایی دانشگاه ها و مدارس و شرایط اخیر داشت.
ویس کرمی افزود: در جلسه دیروز با وزرای علوم و آموزش درباره شرایط موجود و راه های برخورد درست با این موضوع تبادل نظر شد.
وی در مورد وضعیت دانش آموزان و دانشجویانی که در حوادث اخیر بازداشت شدند، اظهار کرد: نظر کمیسیون و همه دلسوزان بیشتر این است که با بچه هایی که از سر هیجان وارد این ماجراها می شوند با تبیین، روشنگری و صبر و حوصله برخورد شود. ضمن اینکه اولویت اول مردم امنیت فرزندان آنها است که در دانشگاه هستند و کسی نباید این امنیت را بر هم بزند، اما توصیه همه نمایندگان و وزیر علوم هم این بود که برخوردی که با بچه ها می شود با توجه با اینکه برخی از آنها از سر هیجان وارد این مقوله می شوند، پدرانه و با گذشت، تبیین و روشنگری باشد.
رئیس کمیته آموزش و پژوهش پزشکی مجلس در ادامه تصریح کرد: به طور طبیعی می طلبد که صبر و بردباری در این رابطه بیشتر شود و صحبت بیشتری با دانشجویان انجام شود و از اساتید و مسئولان واحدهای دانشگاهی انتظار بسیاری می رود که در جمع دانشجویان حاضر شده و با آنها صبحت کنند. این موارد مطالبی بود که هم کمیسیون بر آن تاکید کرد و هم اینکه نظر وزیر علوم نیز در رابطه با این مسائل همین بود.
ویس کرمی در رابطه با اینکه برای آزادی دانشجویان و دانش آموزان بازداشت شده اخیر چه اقداماتی توسط کمیسیون آموزش صورت گرفته است، گفت: آقای وزیر گفتند که هماهنگی هایی با قوه قضائیه داشته اند و از مساعدتی که انجام شده بود نیز راضی بودند. به هر حال مسائل امنیتی ابعاد مختلفی دارد و به طور طبیعی با رویکرد گذشت و عفو است، ولی حقوق مردم و دانشجویان نیز مطرح است که باید به گونه ای باشد که در مجموع امنیت کشور و سایر دانشجویایی که در دانشگاه تحصیل می کنند، به خطر نیفتد.
وی یادآور شد: بعد دیگر قضیه این است که مردم با اعتماد بچه هایشان را به دانشگاه می فرستند و انتظار دارند که محیط دانشگاه محیط امنی برای تحصیل و دانش اندوزی آنها باشد، ولی قوه قضائیه هم قول همکاری داده اند که با اینگونه مسائل متفاوت با کسانی که هدفمند، به صورت برنامه ریزی شده و خط گرفته از بیرون وارد این مسائل می شوند رفتار کنند، چرا که باید بین کسی که آموزش دیده و منتظر این فرصت بوده و بهانه ای می خواسته که فضا را به هم بریزد با کسی که از سر هیجان شعاری داده و همراهی کرده، قطعا بین این دو فرد باید تفاوت قائل شد.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه آیا آماری از تعداد دانشجویان یا دانش آموزان آزاد شده پس از بازداشت ها در حوادث اخیر دارید یا خیر، گفت: آماری ندارم، ولی شنیده ام که ظاهرا تعدادی را آزاد کرده اند.
منبع:ایسنا
کد مطلب: 176165
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *