۰
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰

قیمت طلا و سکه یک گام عقب رفت

کاهش قیمت ادامه‌دار است؟
قیمت طلا و سکه، امروز ۱۲ مهر ۱۴۰۱، در منابع مختلف روند نوسانی داشت. کاهش قیمت اونس، طلا را به کانال یک میلیون و ۳۸۹ هزار تومانی برد. بازار طلا و سکه در روزهای آینده چه روندی را طی می‌کند؟
قیمت طلا و سکه یک گام عقب رفت
به گزارش مردم سالاری آنلاین،روند صعودی قیمت دلار دوباره شدت گرفت. قیمت دلار در روزهای گذشته به ۳۳ هزار تومان رسید. اما روند رشد قیمت دلار مجددا متوقف شد و دلار در بازه قیمتی ۳۳ هزار و ۱۰۰ تومان ماند. قیمت طلا و سکه به چه سمتی رفت؟
قیمت طلا امروز به یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده و به نظر می‌رسد به تناسب افزایش قیمت دلار، طلا هم گران شد. این در حالی است که قیمت طلا روز چهارشنبه به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بازگشته بود.
قیمت سکه امامی هم که روزهای گذشته وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شده بود، امروز به ۱۵ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه ۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است و قیمت ربع سکه ۵ میلیون و ۳۹۳ هزار شده است.
پیش‌بینی قیمت طلا و سکه
حسین اسدی‌نیا،کارشناس بازار طلا و سکه گفت: حدود ۸۰ درصد از نوسانات بازار طلا و سکه متاثر از قیمت دلار است. این ۸۰ درصد، تاثیر ۲۰ درصدی نوسان اونس جهانی را پوشش می‌دهد. پس در نتیجه قیمت طلا و سکه با افزایش قیمت دلار افزایشی خواهد بود.
این کارشناس طلا و سکه توضیح داد: در حال حاضر هم قیمت دلار رکورد دو ساله را شکسته و وارد کانال ۳۳ هزار تومان شده است. البته دولت از طریق خبردرمانی سعی در کنترل افزایش قیمت دلار دارد. با توجه به وضعیت قیمت دلار، پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا و سکه هم در روزهای آینده یک روند افزایشی را در پیش بگیرد.
طلا بخریم؟
اما نادر بذرافشان،رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت طلا و سکه نسبت به هفته گذشته، یک روند افزایشی را طی کرد. البته اونس جهانی نیز طی یک هفته حدود ۸ تا ۹ دلار افزایش را تجربه کرد. افزایش اونس جهانی طلا و همچنین، نوسانات دلار بازار طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داد و شاهد روند افزایشی در این بازار بودیم. به نظر می‌رسد در روزهای آینده هم بازار طلا و سکه از نوسانات قیمت دلار پیروی کند.
او توضیح داد: به نظر نمی‌رسد که روزهای آینده نوسان چندانی را تجربه کند. قیمت‌ها با ثبات نسبی پیدا کرده اند و  اگر هم کاهش قیمتی در این بازار رخ دهد، بسیار جزئی خواهد بود. اکنون نیز مردم می‌تواند اقدام به خرید طلا و مصنوعات آن کنند.
منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 176310
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *