۰
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۰

کرملین: قصد انجام آزمایش اتمی را نداریم

کرملین روز سه‌شنبه ادعای برخی رسانه‌های غربی در زمینه انجام یک آزمایش اتمی را رد کرد.
کرملین: قصد انجام آزمایش اتمی را نداریم
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از رویترز،کرملین ادعای رسانه‌های انگلیسی و ایتالیایی در مورد آزمایش اتمی روسیه را رد کرد.
روزنامه انگلیسی «تایمز» روز دوشنبه  مدعی شد که ائتلاف نظامی ناتو به اعضای خود هشدار داده روسیه قصد دارد در مرز اوکراین آزمایش اتمی انجام دهد. روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» نیز مدعی  شد که ناتو با ارسال اطلاعاتی به کشورهای عضو خود نسبت به ماموریت زیردریایی اتمی روسی به نام «بلگورود» که حامل ابر اژدر اتمی است، هشدار داده است. 
«وادیم اسکیبیتسکی» معاون سازمان اطلاعات اوکراین نیز در اظهار نظری خطر استفاده روسیه از سلاح اتمی علیه اوکراین را «بسیار بالا» توصیف کرده  و گفته بود: «آنها احتمالاً مکان‌هایی را در امتداد خط مقدم از جمله مراکز مهم فرماندهی و زیرساخت‌های حیاتی هدف قرار خواهند داد. برای متوقف کردن روس‌ها، ما نه تنها به سامانه‌های ضد هوایی، بلکه به سامانه‌های ضد موشکی نیاز داریم.»
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز سه شنبه در نشست خبری در زمینه گزارش روزنامه  تایمز گفت که روسیه نمی‌خواهد در لفاظی اتمی غرب شرکت کند.
پسکوف گفت:«رسانه‌ها، سیاستمداران و سران غرب اینک مشغول تمرین‌های بسیاری در لفاظی اتمی هستند. ما در این موضوع شرکت  نخواهیم کرد.»
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به تازگی در فرمانی اولین بسیج نیروهای ذخیره نظامی روسیه پس از جنگ جهانی دوم دستور داد تا نیروهای بیشتری را در میدان نبرد  با اوکراین مستقر کنند. وی  به غرب هشدار داد که وقتی می‌گوید آماده استفاده است بلوف نمی‌زند. او گفت که  آماده استفاده از سلاح‌های اتمی برای دفاع از روسیه است.
روسیه بزرگترین قدرت اتمی در جهان است و طبق اعلام «فدراسیون دانشمندان آمریکایی» روسیه دارای ۵۹۷۷ کلاهک اتمی است در حالی که ایالات متحده ۵۴۲۸ کلاهک دارد.
کد مطلب: 176317
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *