۰
چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰

کرملین:اظهارات پنتاگون درباره کریمه مشارکت در درگیری را تایید می‌کند

سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) تاکید کرد، اظهارات اخیر یک مقام پنتاگون در مورد حملات احتمالی سیستم‌های موشک‌انداز چندمنظوره به کریمه، مشارکت آمریکا در درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین را تایید می‌کند.
کرملین:اظهارات پنتاگون درباره کریمه مشارکت در درگیری را تایید می‌کند
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لورا کوپر، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور روسیه، اوکراین و اوراسیا روز سه‌شنبه گفته بود، اوکراین می‌تواند با استفاده از تسلیحات تامین شده از سوی واشنگتن همچون سیستم‌های راکت‌انداز چندمنظوره هدایت شونده که توسط سیستم‌های راکتی توپخانه‌ای با تحرک بالا استفاده می‌شوند، به اکثر اهداف روسی از جمله شبه‌جزیره کریمه حمله کند.
وی افزود:برای شفاف‌سازی باید تاکید کنم که کریمه بخشی از اوکراین است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش گفت: چنین اظهاراتی به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشارکت آمریکا در درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین را تایید می‌کنند که وضعیت بسیار خطرناکی را به وجود می‌آورد.
سخنگوی کرملین همچنین به خبرنگاران گفت که چهار منطقه‌ای که از اوکراین ضمیمه شدند، "اکنون بخش قانونی روسیه به شمار می‌روند و کشورمان بزرگتر شده و این خیلی مهم است." او گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه قوانین قانون اساسی برای الحاق جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپوریژیا را به امضا رساند. امروز کشورمان به صورت قانونی بزرگتر است و این خیلی اهمیت دارد.
تکمیل قانونی الحاق حدود ۱۸ درصد از خاک اوکراین در حالی صورت گرفت که نیروهای روسی برای متوقف کردن ضد حملات اوکراین در داخل آن، به ویژه در شمال خرسون و غرب لوهانسک، مبارزه می‌کنند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که آیا تناقضی بین سخنان پوتین و واقعیت عقب‌نشینی در میدان نبرد وجود دارد، گفت: "هیچ تناقضی وجود ندارد. آنها برای همیشه با روسیه خواهند بود و پس گرفته خواهند شد."
کد مطلب: 176392
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *