۰
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۰

تخم‌مرغ دانه‌ای چند قیمت گذاری شد؟

هر چند قیمت تخم‌مرغ بالاتر از نرخ فعلی است، اما فروش آن بالاتر از این نرخ نیز گران‌فروشی است.
تخم‌مرغ دانه‌ای چند قیمت گذاری شد؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۳۷هزارتومان و هر شانه ۱.۸۰۰ گرمی کمتر از ۷۰هزارتومان است.
حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت منطقی هر عدد تخم‌مرغ در خرده‌فروشی‌ها را ۳هزار تا ۳هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با نرخ‌های بالاتر ۱۰۰درصد گران‌فروشی است.
کاشانی می‌گوید: علی‌رغم آن‌که قیمت واقعی تخم‌مرغ ۳۰درصد بالاتر از نرخ فعلی است، دولت در هفته گذشته به پشتیبانی امور دام اجازه واردات تخم‌مرغ داده است. این درحالی است که به سبب شرایط مازاد تولید قرار بود به صادرکنندگان مشوق صادراتی دهند.
وی گفت: روزانه ۳هزار و ۵۰۰ تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود که به‌سبب مازاد مصرف برآورد می‌شود که میزان مازاد تا پایان ماه به بالای ۸هزار تن برسد.
بنابر گفته رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی، قبل از مردمی‌سازی یارانه‌ها بارها به دولت اعلام کردیم که در صورت آزادسازی نرخ نهاده‌ها اقداماتی هم‌چون اصلاح واقعی قیمت، پرداخت طلب نهاده مرغداران و مشوق صادراتی را در دستور کار خود قراردهند که هیچ یک از پیشنهادات عملیاتی نشده است.
آمارها حاکی از آن است که امسال تولید تخم‌مرغ به بالاترین سطح خود در ۱۰ سال اخیر رسیده است، دولت برای حمایت از تولید راهی جز پرداخت مشوق صادراتی ندارد، این در حالی است که با اتخاذ سیاست واردات زمینه را برای نابودی صنعت فراهم می‌کند.
منبع:باشگاه خبرنگاران
کد مطلب: 176743
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *