۰
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۵

آخرین وضعیت «پیروز» در ۵ ماهگی و تکذیب دزدیده‌شدن

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌ وحش خبر دزدیده شدن «پیروز» - توله یوز آسیایی - را تکذیب کرد و گفت: حال «پیروز» خوب است. هیچ اتفاقی برای او نیفتاده است و دزدیده شدنش شایعه است.
آخرین وضعیت «پیروز» در ۵ ماهگی و تکذیب دزدیده‌شدن
به گزارش مردم سالاری آنلاین، غلامرضا ابدالی در گفت‌و گو با ایسنا درباره آخرین وضعیت «پیروز» اظهارکرد: این توله یوز آسیایی در حال‌ حاضر ۱۶۲ روز دارد. به وزن نزدیک به هشت کیلو رسیده است و سه وعده غذا شامل گوشت سفید، قرمز و بلدرچین همراه با میان‌وعده و مکمل‌های مخصوص مصرف می‌کند.
وی افزود: پیروز هنوز در سایت فضای باز پردیسان حضور دارد. این محیط به نسبت اتاقی که قبلا در آن حضور داشت، میدانی‌تر است و به زیستگاه اصلی او نیز بیشتر شباهت دارد.
ابدالی درباره پایدار شدن وضعیت «پیروز» توضیح داد: به هر حال باید توجه داشت که درباره وضعیت یک گونه زنده نمی‌توان به‌طور قطع صحبت کرد اما در حال حاضر که کمتر از شش ماه دارد، هیچ مشکلی ندارد و سرحال است. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم و مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهیم تا اتفاقی برای پیروز رخ ندهد.
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌ وحش درباره انتقال پیروز به سایت توران گفت: جای پیروز تهران نیست و تصمیم گرفته شده که حتما به سایت دیگری منتقل شود اما زمان دقیق آن معلوم نیست و باید تصمیم‌گیری‌های لازم صورت بگیرد. احتمال انتقال او در اواخر پاییز وجود دارد اما در حال حاضر تمام امکانات لازم برایش فراهم شده است تا در مکانی مشابه با زیستگاه خود زندگی کند.
وی تاکید کرد: پیروز با حضور در سایت فضای باز پردیسان تاکنون با هیچ‌گونه چالشی مواجه نبوده است.
ابدالی درباره تقویت مهارت‌های پیروز گفت: قبل از حضور در سایت فضای باز پردیسان در محیط بسته حضور داشت اما الان در فضای باز، زیر نور آفتاب، آسمان، هوای آزاد، در زمین خاکی با بوته و نی مانند شرایط زیستگاه طبیعی خود زندگی می‌کند. بدین جهت طبیعتا بستر برای دویدن و زندگی عادی او بیشتر فراهم شده است.
وی در مورد تاثیر آغاز فصل سرما، احتمال آلودگی هوا و پدیده وارونگی دما در تهران بر وضعیت پیروز ظهار کرد: پردیسان نسبت به مناطق جنوبی تهران آلودگی کمتری دارد همچنین آلودگی هوا و وارونگی دما بیشتر در فصل زمستان رخ می‌دهد. تا این لحظه از سال نیز تهران با آلودگی مداوم مواجه نبوده است اما اگر به چنین مرحله‌ای برسیم قطعا برنامه‌ریزی های لازم را برای جلوگیری از هرگونه آسیبی به پیروز خواهیم کرد.
ابدالی در پایان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه محیط طبیعی تمام نیرو و وقت خود را جهت حفاظت خوب از این دستاورد صرف کرده است. امیدواریم تجربه اول را حفظ کنیم تا گام اول محکم برداشته و مقدمه‌ای برای برداشتن گام‌های بهتر بعدی باشد.
کد مطلب: 176826
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *