۰
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۵

فرانسه عشقش را با ارسال سلاح نشان دهد!

وزارت دفاع اوکراین امروز (چهارشنبه) با انتشار ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی از فرانسه خواست تا با تامین سلاح برای کی‌یف "عشقش را نشان دهد!"
فرانسه عشقش را با ارسال سلاح نشان دهد!
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز،این کلیپ ۴۱ ثانیه‌ای در توئیتر چند ساعت پس از آن منتشر شد که نشس کابینه امنیتی فرانسه به ریاست امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور تصمیم گرفت که پاریس باید تصمیم‌های جدیدی را در حمایت نظامی از اوکراین بگیرد.
فرانسه هویتزرهای سزار، سیستم‌های دفاع هوایی پرتابل و خودروهای زرهی سنگین به اوکراین داده است.
پس از انتقادهای مکرر از پاریس بابت اینکه به قدر کافی سلاح به اوکراین ارسال نکرده، در بخشی از این کلیپ آمده است: اگر می‌خواهید قلب‌های ما را به دست آورید، توپخانه ۱۵۵ میلیمتری سنگین برای ما بفرستید. با تشکر فراوان از فرانسه. برای ما بیشتر سلاح بفرستید!
وزارت دفاع فرانسه همچنین روز سه شنبه اعلام کرد که از جبهه شرقی ناتو با ارسال تانک‌های بیشتری به رومانی، جنگنده‌های رافائل به لیتوانی و پیاده نظام به استونی دفاع می‌کند. اما اسمی از اوکراین به میان نیامده است.
در پی افزایش حملات به شهرهای اوکراین، کی‌یف از شرکایش خواسته تا سلاح بیشتری شامل سیستم‌های دفاع هوایی به این کشور ارسال کنند اما تاکنون دولت پاریس تمایلی برای انجام این کار نشان نداده است.
کد مطلب: 177065
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *