۰
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۰

آقای رئیسی توانمندی دولتش را خیلی بالاتر از واقعیت تصور می‌کند

توان تحقق وعده‌های نیم‌بند را هم ندارد
محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا گفت: وقتی رئیس جمهور از موفقیت ها و دستاوردهای دولت سخن می گوید، خوب این سئوال پیش می آید که این موفقیت ها کجا قابل لمس و مشاهده هستند؟
آقای رئیسی توانمندی دولتش را خیلی بالاتر از واقعیت تصور می‌کند
به گزارش مردم سالاری آنلاین، محمد مهاجری گفت: دولت سیدابراهیم رئیسی خیلی از کارهای خود مطمئن است به طوری که اعتقاد دارد توانسته تورم را کنترل کند، میزان فروش نفت و درآمد ارزی را افزایش دهد، سطح تعاملات بین المللی ایران با دنیا را ارتقا بخش و امید جامعه آینده را بالا ببرد. حال سئوال اصلی آن است که چقدر تحلیل واقعیت های کشور تطابق دارد.
محمد مهاجری درباره میزان افزایش امید به آینده جامعه بر اثر عملکرد دولت سیزدهم گفت: این خوب است که دولت نگاه مثبت به آینده دارد و وضعیت کشور را رو به پیشرفت تحلیل و تفسیر می کنند اما به شرطی که توصیفات دولتمردان با واقعیت ها همخوانی داشته باشد یا صحبت های آنها حداقل بخش بزرگی از واقعیت در بر بگیرد.
وی افزود: این مهم است که اظهارات مسئولان دولت براساس واقعیت باشد و از اتفاقات اقتصادی چشم انداز روشنی به جامعه عرضه کنند. مثلا از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد آن بودیم مسئولان اجرایی دائم بر این نکات اشاره داشتند که میزان فروش نفت افزایش یافته است. خوب اینجا این سئوال مطرح می شود که اگر فروش نفت افزایش یافته، به طبع درآمد کشور نیز باید افزایش یافته باشد، پس چرا آثارش احساس نمی شود؟
این فعال مطبوعاتی بیان کرد: وقتی یک نفر صحبت از افزایش درآمد می کند اما عکس آثار آن را شاهد هستیم، نتیجه می گیریم، آن حرف ها تنها توهم بودند که بر همان مبنا وعده هایی به مردم داده شده است. مثلا این تحلیل در دولت وجود داشت اروپا به نفت ایران نیاز شدید دارد و با ورود به فصل سرما حاضر است امتیازات خوبی برای احیای برجام به ما بدهد و در آن زمان ما برگ طلایی خودمان را در مذاکرات رو می کنیم اما با وجود فرارسیدن فصل سرما، قیمت نفت حتی در بازارهای جهانی کاهش یافت.
وی با بیان اینکه خیلی از وعده های دولت قابل تحقق نیست، ادامه داد: معتقدم آقای رئیسی وعده هایی می دهد که خودش از عدم تحقق پذیری آنها اطلاعی ندارد چون این وعده ها براساس اطلاعات ناصحیح و غیرواقعی اعلام می شوند، اطلاعاتی که اطرافیان به آقای رئیس جمهور می دهند و او از نادرستی این اطلاعات مطلع نیست.
این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: وقتی رئیس جمهور از موفقیت ها و دستاوردهای دولت سخن می گوید، خوب این سئوال پیش می آید که این موفقیت ها کجا قابل لمس و مشاهده هستند؟ معتقدم آقای رئیسی دچار 2 اشتباه شده است نخست آنکه از واقعیت های اقتصادی و زیرساخت های این حوزه اطلاعی ندارد و دوم آنکه توانمندی دولتش را خیلی بالاتر از واقعیت تصور می کند، حال آنکه در خوشبینانه ترین حالت مدیران دولت سیزدهم در سطح متوسط هستند.
وی ادامه داد: رئیس جمهور بر این باور است که وضع کشور خوب است و پول ها دارد به کشور بر می گردد مثلا از سال پیش تاکنون دائم شنیدیم که پول های ایران در کره جنوبی آزاد شد اما تا به امروز واقعیت آن است که این پول به حساب ایران ننشسته است. در مجمع بر این باور هستم که دولت توان اجرا و تحقق حتی وعده های نیم بند را هم ندارد./خبرآنلاین
کد مطلب: 177424
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *