۰
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۵

افزایش حقوق‌ها از چه زمانی اعمال می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی این است که بعد از تصویب لایحه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری اجرای آن از اول مهرماه در نظر گرفته شود.
افزایش حقوق‌ها از چه زمانی اعمال می‌شود؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،محمدمهدی مفتح، در توضیح گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری گفت: دولت با توجه به شرایط اقتصادی کشور و افزایش قیمت‌ها لایحه‌ای را تقدیم مجلس کرد که تا حدودی افزایش قیمت‌ها جبران شود و به موجب آن حقوق کارمندان افزایش یابد.
وی ادامه داد: از طرف دیگر بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی چندی پیش افزایش حقوق داشتند اما این موضوع شامل بازنشستگان کشوری و لشکری نشد همه این شرایط باعث شد که دولت لایحه‌ای را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند، این لایحه برای بررسی به کمیسیون برنامه ارجاع شد و امروز کلیات این لایحه در مجلس به تصویب رسید و قرار شده مجددا جزییات آن در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: طبق مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه قرار شده ۳۰۰۰ امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری اضافه شود و معادل ریالی آن امتیاز به کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت شود پس متناسب با آن حقوق کارمندان شاغل دولت افزایش پیدا می‌کند. همچنین ۲۱۰ امتیاز برای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها اضافه می‌شود.
مفتح در ادامه گفت: در مورد حقوق بازنشستگان قرار شده که حقوق آنها ۹۰۰ هزار تومان زیاد شود براین اساس یک میلیون حقوق کارکنان شاغل دولت و ۹۰۰ هزار تومان حقوق بازنشستگان اضافه می‌شود که معادل هم است چون کارکنان مالیات می‌دهند و بازنشستگان مالیات پرداخت نمی‌کنند. همچنین برای کارمندان دولت مبالغی تحت عنوان کمک هزینه اولاد و عائله‌مندی هم در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد که در این گزارش پیش‌بینی شده که مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی ۳۰ درصد رشد داشته باشد برای جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر معادل پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کمک معیشتی پیش‌بینی شده است کمک معیشتی برای جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان معسر ۴.۵ میلیون تومان پیش‌بینی شده است، این نشان می‌دهد که ما سعی کرده‌ایم که همه جامعه را در این لایحه در نظر بگیریم.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این‌که این لایحه اصلاحیه‌ای به بودجه سال ۱۴۰۱ است، گفت: پیش‌بینی این است که بعد از تصویب این لایحه اجرای آن از اول مهرماه در نظر گرفته شود و این موضوع برای بودجه سال بعد هم استمرار داشته باشد.
منبع:ایسنا
کد مطلب: 177472
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *