۰
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۰
فروش سلاح به روسیه

ادعای جدید آمریکا برای تحریم ایران

یک روزنامه آمریکایی گزارش داده دولت این کشور قصد دارد تحریم‌های جدیدی را علیه ایران، به بهانه ارسال سلاح به روسیه وضع کند.
ادعای جدید آمریکا برای تحریم ایران
به گزارش مردم سالاری آنلاین،وبگاه پولیتیکو به نقل از یک مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نام او نشده نوشته ایالات متحده قصد دارد به دلیل نقش ایران در کمک کردن به روسیه در جنگ اوکراین، تهران را تنبیه کند.
این وبگاه نوشته تدابیر تنبیهی آمریکا احتمالاً تحریم‌های اقتصادی و صدور ممنوعیت‌های صادراتی را شامل خواهد شد و طرف‌های ثالثی که به تهران و مسکو کمک‌رسانی‌ کنند را نیز هدف خواهد گرفت.
روسیه از بامداد ۱۸ مهرماه چندین حمله موشکی و پهپادی به مرکز شهر «کی‌یف»، پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر در این کشور انجام داد. روسیه چند شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را هم هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.
حملات موشکی روسیه دو روز بعد از انفجار مهیبی در پل «کرچ» انجام شد. این انفجار به تخریب بخشی از پل کرچ منجر شد که تنها محور برای متصل کردن روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه تأیید کرد که او فرمان این حملات موشکی را به تلافی تخریب پل کرچ صادر کرده است. او هشدار داد هر گونه حمله برای تهدید روسیه با «پاسخ سخت» مواجه خواهد شد.
پوتین، انفجار در پل کرچ را «حمله تروریستی» توصیف کرده است. کی‌یف مسئولیت انفجار در آن پل را به عهده نگرفته، اگرچه چند وزیر دولت اوکراین بعد از وقوع آن، روسیه را مورد تمسخر قرار دادند.
در این میان، برخی منابع خبری مدعی شده‌اند پهپادهای مورد استفاده روسیه در این حملات ساخت ایران بوده است. جمهوری اسلامی ایران این ادعاها را رد کرده است.
منبع:فارس
کد مطلب: 177606
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *