۰
سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۸

وزیر خارجه آلمان:در روابط با چین احتیاط می‌کنیم

وزیر خارجه آلمان امروز (سه‌شنبه) گفت که آلمان نباید اشتباهاتی را که در روابط با روسیه داشت با چین هم تکرار کند.
وزیر خارجه آلمان:در روابط با چین احتیاط می‌کنیم
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس،‌آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان گفت که این کشور باید با "رقابت سیستم‌ها میان کشورهایی که به قوانین بین‌المللی و همکاری و رژیم‌های استبدادی باور دارند، مواجه شود."
بربوک در نشست سیاست خارجه‌ای که توسط اندیشکده "کوئربر" (Koerber) در برلین سازماندهی شد، گفت: «ما ابتدا باید از اشتباهات درخصوص روابطمان با روسیه طی دهه‌های اخیر درس بگیریم. من صراحتا می‌گویم که وابستگی اقتصادی یک‌جانبه ما را در معرض باج‌گیری سیاسی قرار می‌دهد.»
بربوک ضمن اذعان اینکه آلمان هشدارهای شرکای اروپای شرقی را راجع‌ به وابستگی این کشور به انرژی روسیه نادیده گرفته، گفت: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که دیگر اشتباه نمی‌کنیم و باید این موضوع را نسبت به سیاستمان در قبال چین در نظر بگیریم.»
شرکت‌های آلمانی طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های زیادی در چین انجام داده‌اند و چین به یکی از شرکای تجاری بزرگ آلمان بدل شده است.
طی دو دهه اخیر، دولت آلمان روابط اقتصادی خود با روسیه را به خصوص در حوزه انرژی تحکیم بخشید. اما این درحالیست که پس از حمله روسیه به اوکراین و تحریم‌های مختلفی که کشورهای اروپایی و آمریکا علیه مسکو اعمال کردند، روابط دو کشور مختل شد و برلین تلاش کرده تا جایگزینی برای منابع گاز روسیه بیابد. روسیه از پایان ماه اوت به آلمان گاز ارسال نکرده است.
کد مطلب: 177675
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *