۰
سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰

خبری ناخوشایند برای بایدن

رکود در آمریکا قطعی است!
پیش بینی بلومبرگ درباره قطعی بودن رکود در آمریکا، برای بایدن که مکرراً گفته است که ایالات متحده از رکود اقتصادی جلوگیری می‌کند خبری ناخوشایند خواهد بود.
خبری ناخوشایند برای بایدن
به گزارش مردم سالاری آنلاین،بر اساس پیش‌بینی‌های مدل جدید بلومبرگ اکونومیکس، رکود اقتصادی آمریکا در ۱۲ ماه آینده عملاً قطعی است، که ضربه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای  ماه نوامبر است.
اقتصاددانان بلومبرگ، احتمال رکود اقتصادی را برای 12 ماه آینده از 65 درصد در پیش بینی های قبلی  به 100 درصد افزایش دادند. 
این پیش‌بینی برای بایدن، که مکرراً گفته است که ایالات متحده از رکود اقتصادی جلوگیری می‌کند و هر گونه رکودی «بسیار خفیف» خواهد بود، خبری ناخوشایند خواهد بود، زیرا او می‌خواهد به آمریکایی‌ها اطمینان دهد که اقتصاد تحت دولتش روی پایه محکمی قرار دارد.
اما سخت‌تر شدن شرایط مالی، تورم مداوم و انتظارات فدرال رزرو که همچنان با افزایش نرخ بهره پیش می‌رود، خطر انقباض را افزایش می‌دهد.
این مدل نسبت به سایر پیش بینی‌ها مطمئن تر است. یک نظرسنجی جداگانه بلومبرگ از 42 اقتصاددان پیش بینی می کند که احتمال رکود اقتصادی در 12 ماه آینده در حال حاضر 60 درصد است، یعنی 10 درصد بیشتر از ماه قبل و دو برابر بیش از شش ماه پیش. این اقتصاددانان انتظار دارند که بازار کار و تقاضا به قربانیان نبرد تورم فدرال رزرو تبدیل می‌شوند.
پیش بینی‌ها تضاد شدیدی با لحن خوشبینانه «بایدن» دارند. او در حالی که کمپین های خود را برای کمک به دموکرات‌ها برای حفظ اکثریت مجلس نمایندگان و سنا در انتخابات سه هفته بعد انجام می دهد، بر رشد قوی مشاغل متمرکز شده است.اما تورم که نزدیک به بالاترین حد چهار دهه اخیر بوده است، در انتخاباتی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند اقتصاد اصلی‌ترین موضوع رأی‌دهندگان است، چشم‌انداز دموکرات‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.
مدل اقتصادی بلومبرگ از 13 شاخص کلان اقتصادی و مالی برای پیش بینی احتمال رکود در افق های یک ماهه تا دو ساله استفاده می کند.در حالی که احتمال رکود در عرض 12 ماه تحت این مدل به 100 درصد رسیده است، احتمال وقوع رکود زودتر نیز افزایش می یابد. این مدل، احتمال رکود را طی 11 ماه 73 درصد پیش‌بینی می‌کند که از 30 درصد پیش بینی قبلی فراتر رفته و احتمال 10 ماهه رکود  از صفر درصد به 25 درصد رسیده است.
منبع:اکوایران
کد مطلب: 177681
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *