۰
چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۶

انهدام شبکه عرفان حلقه در شیراز

فرمانده انتظامی فارس گفت: شبکه انحرافی "عرفان حلقه " در فارس منهدم شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فارس با کمک گزارش های مردمی از فعالیت غیر قانونی فردی تحت عنوان "فرا درمانی" و تبلیغ فرقه انحرافی "عرفان حلقه" در شیراز مطلع شدند.
سردار سجادیان افزود: ماموران پس از تحقیقات لازم ،‌ با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی،‌ ضمن هماهنگی با مقام قضایی تمامی اعضاء و افرادی که در این رابطه، تحت عنوان مربی در شیراز اقدام به برگزاری کلاس های غیر قانونی می کردند را شناسایی کردند.
وی افزود: ماموران پس از شناسایی اعضای این شبکه انحرافی در یک عملیات منظم ۲۶ نفر از اعضاء و افراد شاخص گروه را دستگیر و مقادیر قابل توجهی کتب، لوح فشرده و جزوات غیر قانونی را کشف کردند.
سردار سجادیان گفت: عوامل اصلی این فرقه انحرافی، پس از طی دوره های آموزشی، تحت عنوان مربی به صورت هرمی اقدام به عضو گیری و برگزاری کلاس های غیر قانونی کرده و از این طریق با گسترش فعالیت های خود به سرمایه های کلانی دست می یافتند.
وی افزود: رعایت نکردن شئونات اسلامی در کلاس های درس و به ویژه در ارتباط میان اعضاء، موجب بروز مشکلات اخلاقی و متلاشی شدن بنیان خانواده برخی از اعضاء و فعالان شبکه شده است.
فرمانده انتظامی فارس گفت: رد آیات قرآن با دید به اصطلاح علمی، سوء استفاده از آیات قرآن به نفع ادعاهای انحرافی، تمسخر ظهور امام زمان (عج) و نفی مهدویت، اهانت به ائمه(ع) و ارزش قائل شدن برای دشمنان اهل بیت، شرک دانستن زیارت قبور ائمه (ع)، رد توسل به معصومین، معصوم ندانستن امامان و مخالفت با تشیع، شیطان پرستی علنی و خالق خواندن شیطان، التقاط ماتریالیسم، ادعای اتصال به روح القدس و خداوند از جمله انحرافات این فرقه است.
سردار سجادیان افزود:‌ سرکرده این فرقه انحرافی قبل از این در تهران دستگیر شده است و هم اکنون در زندان به سر می برد.
وی با اشاره به اینکه عناصر این فرقه با سوء استفاده از مشکلات مردم و به ویژه بیماران و تحت عنوان "درمانگری" اقدام به فعالیت می کردند، ‌از مردم خواست مواظب فعالیت اینگونه افراد که با انگیزه های مادی و بعضا" اخلاقی قصد سوء استفاده از شهروندان را دارند باشند.
کد مطلب: 17770
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *