۰
پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۵

معرفی بهترین رژیم برای چربی سوزی شکم و تأثیر آن بر بهبود کبد چرب

برای لاغری و کاهش وزن، روش‌های زیادی وجود دارد، اما همیشه به افرادی که اضافه وزن دارند و چاق هستند، توصیه می‌شود در کنار هر روشی که برای لاغری انتخاب می‌کنند، حتماً از یک رژیم غذایی هم استفاده نمایند یا تابع دستورالعمل‌های تغذیه‌ای خاص باشند تا بتوانند هرچه سریع‌تر به نتیجه دلخواه خود یعنی همان تناسب اندام برسند.
معرفی بهترین رژیم برای چربی سوزی شکم و تأثیر آن بر بهبود کبد چرب
در حال حاضر انواع متعددی از رژیم‌های غذایی برای لاغری و کاهش وزن به افراد پیشنهاد می‌شود که گاهی اوقات انتخاب بهترین رژیم غذایی ممکن است کار سختی به نظر برسد، چراکه معمولاً این رژیم‌ها بر دو اصل پایبند هستند، برخی بر روی کاهش اشتها اثر می‌گذارند و برخی دیگر با کاهش چربی، کالری یا کربوهیدرات باعث لاغری می‌شوند. در این میان، یکی از رژیم‌های لاغری متداول و پرطرف‌دار، رژیم کتوژنیک است که با تغییر متابولیسم بدن باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود، اگر شما هم به دنبال رژیم غذایی مناسب برای از دست دادن وزن هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا یکی از بهترین رژیم‌های لاغری را به شما معرفی کنیم.
با رژیم کتوژنیک و انواع آن بیشتر آشنا شوید
یکی از انواع متداول رژیم‌های غذایی مناسب برای افرادی که به دنبال لاغری و تناسب اندام هستند، رژیم کتوژنیک است که نه تنها باعث کاهش وزن سریع می‌شود، بلکه می‌تواند متابولیسم بدن را هم تغییر دهد. در این رژیم مصرف کربوهیدرات به حداقل می‌رسد، در قابل میزان مصرف چربی افزایش پیدا می‌کند و همچنین مصرف پروتئین به میزان متوسط در وعده‌های غذایی نگه داشته می‌شود، بنابراین شما حدود 5 درصد کربوهیدرات، 57 درصد چربی و 20 درصد پروتئین در وعده‌های غذایی خود مصرف می‌کنید.
هرم غذایی در رژیم کتوژنیک یا SKD بر عکس هرم غذایی معمولی و عادی عمل می‌کند، به این صورت که کربوهیدرات به سر هرم برده شده و چربی‌ها از بالای هرم به پایین منتقل می‌شوند. شما می‌توانید در این رژیم برخی از میوه‌ها، تخم مرغ، انواع گوشت‌های پرچرب، روغن، خامه، کره و ... را مصرف کنید و لازم نیست وعده‌های غذایی خود را حذف یا آنها را کم کنید، بلکه با تغییر نوع غذایی که مصرف می‌کنید، متابولیسم بدن خود را تغییر خواهید داد.
انواع رژیم کتوژنیک شامل موارد زیر می‌شود:
  • کتوژنیک استاندارد؛ در این نوع رژیم با مصرف 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات، کاهش وزن و تغییر متابولیسم در فرد رخ می‌دهد.
    کتوژنیک دوره‌ای؛ در این نوع رژیم مصرف کربوهیدرات در برخی از دوره‌ها بیشتر می‌شود.
    کتوژنیک هدفمند؛ این نوع رژیم برای افرادی که ورزش‌های سبک انجام می‌دهند، مناسب بوده و معمولاً نزدیک زمان ورزش، فرد کربوهیدرات بیشتری مصرف می‌کند.
    کتوژنیک با پروتئین بالا؛ در این نوع رژیم از مقدار مصرف چربی کم شده و اندکی مصرف پروتئین افزایش پیدا می‌کند، به این صورت که پروتئین 35 درصد، کربوهیدرات 5 درصد و چربی 60 درصد می‌شود.
اگر شما هم می‌خواهید برای رسیدن به وزن ایده‌آل خود، رژیم کتوژنیک را انتخاب کنید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مزایا و معایب این رژیم غذایی، نوع مواد غذایی که لازم است مصرف شود، به وبسایت غفاری دایت مراجعه کنید یا با متخصصان تغذیه این کلینیک در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.
کدام خوراکی‌ ها به چربی سوزی شکم و پهلو کمک می‌کنند؟
بسیاری از افراد با وجود داشتن وزن مناسب، دچار چربی در ناحیه شکم هستند. این چربی‌ها که با عنوان چربی احشایی شناخته می‌شود، بسیار خطرناک بوده و احتمال بروز برخی از بیماری‌ها نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت نوع 2 و فشار خون را افزایش می‌دهد. برای از بین ‌بردن چربی‌های ناحیه شکمی و کاهش سایز دور کمر، روش‌های متعددی وجود دارد که شما می‌توانید آنها را در برنامه خود قرار دهید، از جمله لاغری شکم با ورزش، لاغری شکم با رژیم غذایی گیاهی، لاغری شکم بدون ورزش، لاغری شکم با رژیم معمولی و ...
اما گاهی اوقات سوزاندن چربی‌های دور شکم برای افراد کاری سخت و طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد، اگر شما هم دچار چربی‌های شکمی هستید و روش‌های مختلفی را برای از بین بردن این چربی‌ها امتحان کرده، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌اید، بهتر است با لیست چربی سوزهای قوی شکم و پهلو آشنا شوید. این مواد غذایی می‌توانند سرعت چربی سوزی را در بدن شما افزایش دهند و به شما کمک می‌کنند تا بتوانید از شر چربی‌های اضافی خلاص شوید و به سلامتی و تناسب اندام برسید.
یادتان باشد که برای رهایی از چربی‌های شکمی تنها استفاده از رژیم‌های چربی سوز کافی نبوده و شما لازم است از مواد غذایی مناسب استفاده کنید و فعالیت بدنی منظم داشته باشید. اگر مشتاق هستید این مواد غذایی مناسب برای چربی سوزی شکم را بشناسید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت غفاری دایت، آنها را به برنامه غذایی خود اضافه کنید و به نتیجه دلخواه خود که همان از بین بردن چربی‌های ناحیه شکمی است، برسید.
آیا داشتن برنامه غذایی مناسب می‌ تواند از عوارض کبد چرب جلوگیری کند؟
کبد سالم معمولاً میزان چربی کمی دارد و هنگامی که این مقدار به 5 تا 10 درصد از وزن کبد برسد، علائم و نشانه‌های کبد چرب در فرد بروز کرده و می‌تواند مشکل ساز شود. در بیشتر موارد این بیماری هیچ مشکلی در فرد ایجاد نمی‌کند و مانع از عملکرد درست کبد نمی‌شود، اما به مرور زمان 7 تا 30 درصد از افرادی که دچار بیماری کبد چرب هستند، ممکن است علائم زیر را داشته باشند:
  • داشتن حالت تهوع، کاهش وزن یا از دست دادن اشتها
    احساس پر بودن یا درد شکمی در سمت راست بالای شکم
    تورم در ناحیه پاها و شکم
    خستگی، ضعف و احساس گیجی
    زرد رنگ شدن پوست و سفیدی داخل چشم
معمولاً علائم کبد چرب بیشتر در افرادی که درگیر چاقی مفرط همراه با چربی شکمی زیاد هستند، خانم‌های یائسه، افرادی که فشار خون بالا، دیابت یا کلسترول خون بالا دارند یا دچار آپنه خواب انسدادی هستند، دیده می‌شود. از آنجایی که برای درمان بیماری کبد چرب هیچ داروی خاصی وجود ندارد، اکثر پزشکان به افراد توصیه می‌کنند تا در صدد بهبود و تغییر سبک زندگی خود باشد و درمان‌هایی از قبیل کاهش وزن، مصرف ویتامین E، مصرف داروهای کنترل کننده کلسترول، تری گلیسیرید و دیابت را هم انجام دهند.
اما متخصصان تغذیه و رژیم درمانی برای درمان و پیشگری از بروز علائم کبد چرب، استفاده از یک رژیم غذایی لاغری اصولی را در این زمینه مؤثر می‌دانند و با تغییر برنامه غذایی افراد، به آنها کمک می‌کنند در کنار کم کردن وزن، از مواد غذایی استفاده کنند که برای کبد مفید و مناسب باشند.
برای پیشگیری از عوارض کبد چرب وب‌سایت غفاری دایت لیستی از مواد غذایی را جمع آوری کرده است که با نخوردن آنها می‌توانید در کنار تغییر سبک زندگی، به سلامت کبدتان هم کمک کنید و همچنین با تغییر کالری دریافتی خود باعث کوچک‌تر شدن حجم معده شوید، بنابراین اگر شما هم دچار بیماری کبد چرب هستید، یا اینکه می‌خواهید با تغییر سبک زندگی خود از بروز این بیماری جلوگیری کنید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دریافت رژیم غذایی کاهش وزن به این کلینیک لاغری مراجعه کنید و از خدمات آن بهره‌مند شوید.
با کلینیک لاغری غفاری بیشتر آشنا شوید
برای کاهش وزن، انتخاب بهترین کلینیک لاغری بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه یک کلینیک لاغری خوب و معتبر خدمات منحصربه‌فرد و ایده‌ آلی را در زمینه کاهش وزن و تناسب اندام به شما ارائه می‌دهد. در این راستا کلینیک لاغری غفاری هم یکی از بهترین مراکز در تهران است که به دستگاه‌های لاغری مجهز بوده و علاوه بر رژیم‌های کاهش وزن، خدمات متفاوتی از جمله پشتیبان خصوصی و مربی ورزش را به متقاضیان خود ارائه می‌دهد. اگر شما هم می‌خواهید وزن خود را کم کنید، یا به دنبال روش‌ هایی برای چربی سوزی ناحیه شکم و پهلوی خود هستید، یا اینکه برای درمان و پیشگری از عوارض بیماری کبد چرب نیاز به یک متخصص تغذیه حرفه‌ای و باتجربه دارید، همین الان به وب‌سایت غفاری دایت مراجعه نموده و با کارشناسان این کلینیک در ارتباط باشید.
کد مطلب: 177888
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *