۰
پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۰

هشدار مسکو به اتحادیه اروپا درباره درگیری با روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اتحادیه اروپا با حمایت از کی یف به طرف نزاع در اوکراین تبدیل شده است و به نقطه خطرناک درگیری با روسیه نزدیک می‌شود.
هشدار مسکو به اتحادیه اروپا درباره درگیری با روسیه
به گزارش مردم سالاری آنلاین،سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در جدیدترین موضع گیری درباره عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین گفت: کشورهای اروپایی اموال هنگفتی را هزینه تسلیح اوکراین کردند و اکنون شهروندان خود را به ریاضت در مصرف انرژی توصیه می‌کنند. مجموع کمک‌های نظامی غرب به اوکراین تاکنون به ۴۲.۳ میلیارد رسیده که بیش از نیمی از آن از سوی ایالات متحده آمریکا بوده است.
«ماریا زاخارووا» در نشست خبری در مسکو در ادامه افزود: اتحادیه اروپا با حمایت از کی یف به طرف نزاع در اوکراین تبدیل شده است و به نقطه خطرناک درگیری با روسیه نزدیک می‌شود. کشورهایی که به اوکراین سلاح ارسال می‌کنند، حامی تروریسم هستند. بخش بزرگی از سلاحی که غرب در اختیار اوکراین قرار می‌دهد، وارد بازار سیاه شده است و یا خواهد شد و در نهایت سر از آفریقا و جنوب شرق آسیا در می‌آورد.
وی تأکید کرد: مسکو آماده صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی است ولی آمریکا در این مسیر مانع تراشی می‌کند. واشنگتن به تهدید و باج خواهی برای جلوگیری از صادرات مواد غذایی روسیه روی آورده است. محدودیت‌های تحمیلی غرب علیه صادرات مواد غذایی روسیه باید برداشته شود.
زاخارووا همچنین گفت: رژیم کی یف به تعقیب شخصیت‌های سیاسی معارض و فعالان حقوق بشر در اوکراین ادامه می‌دهد.
این موضع گیری مسکو در حالی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد که یک شهروند روس و دو شرکت مستقر در آلمان و امارات و شرکت‌های وابسته به آن‌ها را به فهرست تحریم‌ها افزود.
خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که با هماهنگی وزارت دادگستری و دفتر تحقیقات فدرال (FBI) و اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری، یک شبکه روسی را شناسایی کرده است که فناوری‌های نظامی و حساس با کاربرد دوگانه را از آمریکا تهیه می‌کرد و آنها را در اختیار کاربران روسی قرار می‌داد.
خزانه داری آمریکا مدعی شد که در نتیجه اتهامات ثابت شده علیه این شرکت‌ها به دلیل نقض تحریم، تمام دارایی‌های افراد و شرکت‌های آن‌ها در آمریکا مسدود خواهد شد و شهروندان و شرکت‌های آمریکایی از هرگونه ارتباط تجاری با آنها منع خواهند شد.
منبع:مهر
کد مطلب: 177892
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *