۰
پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۰

جانسون قصد دارد دوباره نخست‌وزیر انگلیس شود

دبیر سیاسی یک روزنامه انگلیسی تأیید کرد نخست‌وزیر سابق این کشور تمایل دارد به قدرت برگردد.
جانسون قصد دارد دوباره نخست‌وزیر انگلیس شود
به گزارش مردم سالاری آنلاین،«استیون سویینفورد» دبیر سیاسی روزنامه انگلیسی تایمز روز پنجشنبه به گمانه‌زنی درباره جانشین «لیز تراس» نخست‌وزیر مستعفی این کشور پرداخت.
به نوشته وبگاه «یاهونیوز»، سویینفورد در پیامی توییتری گمانه‌زنی‌های اخیر درباره تمایل «بوریس جانسون» نخست‌وزیر پیشین انگلیس برای بازگشت به قدرت را موثق دانست
دبیر سیاسی روزنامه تایمز نوشت: «او مشغول جویا شدن نظر دیگران در این زمینه است اما گفته می‌شود باور شخصی وی این است که چنین اتفاقی در راستای منافع ملی است».
بعد از ظهر امروز (پنجشنبه)لیز تراس با سپری شدن کمتر از دو ماه پس از به دست گرفتن این سمت، در حالی که بسیاری در انگلیس از برنامه‌های اقتصادی وی خشمگین هستند، از مقام خود استعفا داد.
به نوشته اسکای نیوز، لیز تراس در سخنانی گفت که تصمیم استعفای خود را به پادشاه انگلیس اعلام کرده است و تا زمان انتخاب رهبری جدید برای حزب محافظه‌کار وظایف خود را انجام خواهد داد.
او همچنین گفت که حزب محافظه‌کار در عرض یک هفته رهبر جدید خود را انتخاب خواهد کرد. لیز تراس چهارمین نخست‌وزیر انگلیس است که در شش سال گذشته به دلیل اختلافات درون حزبی مجبور به کناره‌گیری از سمت خود می‌شود. او در ۱۴ شهریور ماه زمانی که وزیر خارجه دولت «بوریس جانسون» بود از سوی هم‌حزبی‌های خود به نخست‌وزیری انگلیس انتخاب شده بود.
استعفای امروز لیز تراس، در حالی است که او در جلسه پر التهاب روز گذشته (چهارشنبه) پارلمان این کشور با حملات تند حزب رقیب و درخواست برای استعفا مواجه شد و پاسخ داد: «من یک فرد جنگجو هستم و اهل کنار کشیدن نیستم».
کد مطلب: 177941
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *