۰
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۵
هفته دهم امروز با چهار دیدار به پایان می‌رسد

رحمتی خوان دهم استقلال

در مهم ترین بازی امروز استقلال به مصاف آلومینیوم مهدی رحمتی می‌رود.
رحمتی خوان دهم استقلال
به گزارش مردم سالاری آنلاین،روز گذشته هفته‌ی دهم بیست و دومین رقابت های لیگ برتر آغاز شد. در روز نخست پرسپولیس و سپاهان بازی خود را با برد پشت سر گذاشتند و حمید مطهری در ادامه روند خوبش شاگردان جواد نکونام را مغلوب کرد. آمدن فیروز کریمی برای نفتی ها تا این لحظه توفیقی نداشته و آنها بازی خود مقابل مس کرمان را با نتیجه دو بر صفر واگذار کردند. در ادامه بازی های هفته دهم امروز چهار دیدار برگزار می‌شود که در مهم ترین بازی ها گل گهر به مصاف ذوب آهن می‌رود و استقلال باید برای هم امتیاز ماندن با صدر نشین از سد رفیق قدیمی سید مهذی رحمتی عبور کند. با هم نگاهی به پیش بازی چهار بازی امروز می‌اندازیم؛
پیکان - هوادار؛ دربی پایتخت در کرج
ساعت: ۱۵:۰۰
ورزشگاه انقلاب کرج
پیکان در مقابل هوادار یک بازی خانگی را برگزار می‌کند. دو تیم بی‌هوادار و البته تهرانی و عجیب اینکه بازی در کرج برگزار می‌شود! هر دو تیم با شرایط نزدیک به هم، وارد بازی می‌شوند. هوادار در بازی قبلی توانست ملوان را شکست بدهد و با روحیه مناسب وارد دربی کوچک تهران می‌شود. پیکان اما در فصل جاری ، پولپاشی را تعطیل کرده و بیشتر به جوان‌سازی روی آورده است. تیمی که سال‌ها میعادگاه بازیکنان تاریخ مصرف گذشته و مسن بود، حالا جولانگاه جوانان جویای نامی شده که در فوتبال ایران به‌دنبال دست و پا کردن نامی برای خود هستند. این سیاست شبیه به شمشیر دو لبه است و امکان دارد ریسک سقوط را به ارمغان بیاورد هر چند تا به حال، پیکان عملکرد سوال‌برانگیزی نداشته. هوادار تیم کم‌سابقه تهران که سال گذشته برای نخستین بار توانست به لیگ برتر برسد و در یک فصل امیدوارکننده در لیگ باقی بماند، برای فصل جاری با برنامه‌های متفاوتی به لیگ آمده. تیمی نسبتاً پرستاره در شکل خود که برای فصل جاری نه قهرمانی بلکه رقابت با مدعیان را می‌خواهد. تیم ساکت الهامی دو برد پی‌درپی را کسب کرده و به‌دنبال تداوم این روند مقابل پیکان است. نقطه قوت بازی، شرایط خوب چمن زمین انقلاب کرج است. این بازی می‌تواند برای جوانان دو تیم، جذابیت‌های زیادی به همراه داشته باشد و انرژی دوچندانی به بازیکنان بدهد.
نفت مسجدسلیمان - مس رفسنجان؛ گلات شکست یا راه نجات؟
ساعت: ۱۷:۰۰
ورزشگاه : بهنام محمدی
نفت مسجدسلیمان که شروع خوبی در فصل بیست و دوم داشت، بعد از تعطیلات لیگ از این‌ رو به آن رو شد. شاگردان رضا مهاجری در ۴ بازی اخیر خود ۴ شکست عجیب داشتند که در مجموع ۱۴ گل خوردند. اگرچه این تیم می‌توانست در بازی هفته قبل خود مقابل تراکتور به پیروزی برسد و حتی از حریف هم پیش افتاده بود اما بدشانسی و البته درخشش عجیب محمد عباس‌زاده باعث شد در دقایق پایانی گل بخورند و باز هم بازنده باشند. به هر حال این بازی تا حدودی امید نفت مسجدسلیمان را برای روزهای بهتر بیشتر کرد. حالا نفت مسجدسلیمان در تلاش است تا نقاط ضعف خود را از بین ببرد و از گلات شکست‌ها جلوگیری کند و در بازی خانگی مقابل مس رفسنجان، نتیجه‌ای به دست بیاورد تا روزهای تلخ گذشته را تا حدودی به فراموشی بسپارند. اگرچه این بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود اما اهمیت زیادی برای مسجدسلیمانی‌ها دارد چون می‌دانند در صورتی که باز هم ببازند شرایط سختی دارند و هواداران پرشور این شهر دیگر تاب نمی‌آورند. در مقابل مس رفسنجان که هفته گذشته مقابل پرسپولیس با وجود شایستگی شکست خورد حالا در تلاش است تا ۳ امتیاز این بازی را به دست بیاورد و بتواند به رده‌های بالاتر جدول برسد. شاگردان محمد ربیعی بخوبی می‌دانند اگر ببرند و خوش‌شانس هم باشند حتی می‌توانند تا رده چهارم هم بالا بیایند اما بدون شک کار سختی مقابل تیمی دارند که محکوم به پیروزی هستند.
گل‌گهر سیرجان - ذوب‌آهن اصفهان؛ دوئل زخم‌خورده‌ها
ساعت: ۱۷:۰۰
ورزشکاه سردار سلیمانی
گل‌گهر سیرجان این فصل چشم به کسب عنوانی مهم و البته حضور در میان تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا دارد. اتفاقی که امیر قلعه‌نویی برای رسیدن به آن سنگ تمام گذاشته و البته مدیران گل‌گهر هم با جذب بازیکنانی باکیفیت و گرانقیمت و همچنین امکاناتی ویژه سعی دارند چنین صعودی را در پایان فصل جشن بگیرند. گل‌گهر در پایان هفته هشتم صدرنشین لیگ برتر بود اما شکست خانگی مقابل نساجی باعث شد تا آنها این موقعیت را از دست بدهند. گل‌گهر در دو بازی اخیر خود در خانه دو شکست مقابل استقلال و نساجی متحمل شده و تمام هم و غم خود را گذاشته تا برابر ذوب‌آهن چنین شکستی در کارنامه‌اش ثبت نشود. رضا شکاری، علیرضا علیزاده، آرمین سهرابیان و بایناما بازیکنان کلیدی گل‌گهر محسوب می‌شوند و علی‌اصغر عاشوری نیز در بازگشت به ترکیب اصلی می‌تواند مهره‌ای گره‌گشا برای امیر قلعه‌نویی باشد. در سوی مقابل ذوب‌آهن قرار دارد که بیشترین تساوی را میان تیم‌های لیگ برتری به دست آورده و البته هفته قبل در خانه و به شکلی عجیب مغلوب استقلال شده است. مهدی تارتار در کسب تساوی تخصص دارد، بخصوص که بازی در خانه حریفی قدرتمند برگزار شود. بنابراین عجیب نیست که او تیمش را برای کسب یک امتیاز به سیرجان ببرد اما در آنسوی زمین گل‌گهر سه امتیاز را نشانه گرفته و برای رسیدن به آن انگیزه فراوانی دارد.
استقلال - آلومینیوم اراک؛ ساپینتو به خوان رحمتی رسید
ساعت: ۱۷:۰۰
ورزشگاه آزادی
مهدی رحمتی تیمی پر فراز و نشیب را به لیگ فرستاده است. نتایج تیم او گواهی بر این مدعا است که آلومینیوم نتوانسته تیمی با ثبات باشد. اراکی‌ها تا کنون ۳ شکست را در لیگ تجربه کرده‌اند و ۳ پیروزی هم در کارنامه دارند و ۳ تساوی هم در کارنامه این تیم به ثبت رسیده است. در مقابل استقلال بجز یک باختی که در هفته اول نصیبش شد، در باقی بازی‌ها روند امتیازگیری مثبتی داشته است. آبی‌ها به واسطه این آمار اکنون تنها به دلیل تفاضل گل در جایگاه دوم جدول قرار دارند اما به واسطه تقابل پرسپولیس در انزلی مقابل ملوان احتمال دارد استقلال در همین هفته بتواند با پیروزی مقابل آلومینیوم اراک جای پرسپولیس را در صدر جدول بگیرد.
استقلال برای رسیدن به این مهم نه تنها نیاز به پیروزی قطعی مقابل آلومینیوم اراک دارد، بلکه ملوان نیز باید یک روز قبل از تقابل آبی‌ها با آلومینیوم از حریفش امتیاز بگیرد. پیروزی پر گل مقابل آلومینیوم نیز برای استقلال گره‌گشا است اما بعید به نظر می‌رسد که مهدی رحمتی بدون انگیزه گام به میدان بازی با استقلال بگذارد. او خودش را گزینه مربیگری در این باشگاه می‌داند و بر این باور است که می‌تواند در آینده صاحب نیمکت استقلال شود اما رسیدن به این جایگاه ساده نیست و رحمتی باید در چنین تقابل‌هایی با تیم سابق، توانمندی خودش را در عرصه مربیگری نشان دهد. پر واضح است که رسیدن به قهرمانی با تیم‌های کم بضاعتی همچون آلومینیوم دشوار است اما به دست آوردن نتیجه‌ای مناسب مقابل استقلال کاملاً گره‌گشا خواهد بود. البته در این سو نیز ساپینتو هرگز دوست ندارد بعد از تجربه دو بازی نه چندان جذاب امتیازی را به حریف بدهد. بخصوص اینکه بعد از حضور فتح‌الله‌زاده قدری جایگاه او در این باشگاه سست شده است و مرد پرتغالی برای اثبات شایستگی‌های خود به مدیرعامل جدید باید فرصت پیروزی در چنین میدان‌هایی را هرگز از دست ندهد.
واقعیت این است که تیم او مقابل ذوب‌آهن عملکرد درخشانی نداشت و روی گل به خودی حریف به پیروزی رسید. آن نمایش اگر در ورزشگاه خانگی هم تکرار شود شاید این بار منجر به پیروزی نشود و ساپینتو برای رسیدن به ۳ امتیاز این بازی باید یک برنامه منسجم برای شاگردانش تدوین کند تا امتیازات لازم را به چنگ آورد. رافائل داسیلوا نقطه اطمینان‌بخش استقلال جایی است که رافائل داسیلوا بازی می‌کند. مدافعی که توانسته از زمان حضورش در این باشگاه همواره جای ثابتی در ترکیب استقلال داشته باشد. اگر به بازی‌های استقلال دقت کنید به این باور می‌رسید که داسیلوا حجم عظیمی از حملات حریف را یک تنه خنثی می‌کند و بیش از دیگر عناصر دفاعی تیمش فعال است.
داسیلوا حتی زمانی که استقلال در موقعیت هجومی قرار می‌گیرد نیز تلاش می‌کند با بازیسازی تیمش را کمک کند. او طوری بازی کرده که استقلال از داشتنش کاملاً راضی است و اگر اوضاع به همین منوال پیش برود، در پایان فصل حتی شایسته به دست آوردن عنوان بهترین بازیکن تیمش خواهد بود.
منبع:خبرآنلاین
کد مطلب: 177962
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *