۰
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۰

ادعای اف بی ای درباره تلاش گروه هکری مرتبط با ایران برای دخالت در انتخابات آمریکا

اف بی آی در بیانیه خود ادعا کرده است که گروه "ایمن نت پاسارگاد" در تلاش برای هک‌ و انتشار اطلاعات بوده و ممکن است سازمان‌های آمریکایی را هدف حملات خود قرار دهد.
ادعای اف بی ای درباره تلاش گروه هکری مرتبط با ایران برای دخالت در انتخابات آمریکا
به گزارش مردم سالاری آنلاین، امپراطوری رسانه‌ای - تبلیغاتی آمریکا که این روزها به شدت علیه جمهوری اسلامی ایران فعال شده، از ناآرامی‌ها و پهپادهای ادعایی، حالا به ادعای فعال شدن هکرهای ایرانی در آستانه انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا رسیده است.
پلیس فدرال آمریکا (اف‌ بی‌ آی) ادعا کرد یک گروه هکری مرتبط با دولت ایران که پیشتر تلاش کرده بود در انتخابات سال ٢٠٢٠ ریاست جمهوری آمریکا دخالت کند، در تلاش برای دخالت در انتخابات میاندوره‌ای کنگره است که قرار است ۱۷ آبان ماه برگزار شود.
اف بی آی در بیانیه خود ادعا کرده است که گروه "ایمن نت پاسارگاد" در تلاش برای هک‌ و انتشار اطلاعات بوده و ممکن است سازمان‌های آمریکایی را هدف حملات خود قرار دهد.
وزارت خزانه داری آمریکا سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) این شرکت و ۶ شخص مرتبط با آن را به اتهام تلاش برای ارعاب و تاثیرگذاری بر رای‌دهندگان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰  تحریم کرد.
اف بی آی در بیانیه خود آورده است که این شرکت عمدتا به دلیل هدف قرار دادن شرکت‌های صهیونیستی شناخته می‌شود.
اف ‌بی‌ آی اکتبر سال ۲۰۲۰ ادعا کرده بود ایران پشت پرده مهمترین تلاش خارجی برای تاثیرگذاری بر انتخابات آن سال بود.
همچنین ادعا شده بود دموکرات‌های ایالت فلوریدا چند هفته پیش از برگزاری انتخابات ایمیل‌هایی دریافت کرده بودند که به آنها می‌گفت جمهوریخواه شوند.
به رغم آنکه جمهوری اسلامی ایران این اتهامات را رد کرد اما وزارت خزانه داری آمریکا در جهت تائید ادعاهایش دو ایرانی را متهم به تلاش برای تاثیر بر روند ثبت نام رای دهندگان در ۱۱ ایالت کرد.
وخامت اوضاع اقتصادی در آمریکا با افزایش تورم و بازارهای متزلزل سهام، مشکلاتی را برای دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای کنگره ۲۰۲۲ ایجاد کرده و آنها را به سمت تدابیر احتیاطی مخفیانه در صورت عملکرد ضعیف در انتخابات کنگره سوق داده است.
به گزارش تارنمای هیل، جو بایدن و دموکرات‌ها در شرایطی که تلاش می‌کنند از حفظ کرسی‌های اکثریت در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا دفاع کنند، با مخالفت‌های جدی سیاسی ناشی از تورم بالا، بازارهای سهام نامطمئن و تعمیق نگرانی از رکود مواجه هستند.
تازه ترین نظرسنجی به عمل آمده درخصوص انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا که قرار است ۱۷ آبان ماه در این کشور برگزار شود، از افزایش احتمال کنترل مجلس نمایندگان توسط حزب جمهوریخواه خبر می‌دهد.
تارنمای شبکه خبری «سی‌بی‌اس نیوز» گزارش داد: بنابر نتایج نظرسنجی مشترک این شبکه خبری و موسسه «یوگاو» (YouGov)، اکثر رای دهندگان آمریکایی ترجیح می‌دهند حزب جمهوریخواه کنترل (اکثریت) مجلس نمایندگان در کنگره آمریکا را در اختیار گیرد.
انتخابات میاندوره‌ای آمریکا قرار است هشتم ماه نوامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار شود. در این انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از یکصد کرسی مجلس سنا به رقابت گذاشته می‌شود، همزمان نامزدهای دو حزب جمهوریخواه و دموکرات برای تصاحب سمت فرمانداری در ۳۶ ایالت از آمریکا نیز به رقابت خواهند پرداخت.
کد مطلب: 178049
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *