۰
يکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۵

انتقاد مجارستان از "جنگ‌طلبی" اتحادیه اروپا

وزارت خارجه مجارستان با مردود دانستن اظهارنظر اتحادیه اروپا که پایان بحران اوکراین را به شکست خوردن روسیه منوط کرد، گفت این اتحادیه به صلح نیاز دارد، نه درگیری طولانی‌مدت.
انتقاد مجارستان از "جنگ‌طلبی" اتحادیه اروپا
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از شبکه خبری راشا تودی،"ایلوا یوهانسون" کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور داخلی اخیرا بیانیه‌های متعددی درباره خصومت‌ها ارائه کرد و بر عزم و وحدت اتحادیه اروپا برای ایستادن در کنار اوکراین تا زمانی که جنگ در این کشور طول بکشد، تاکید کرد.
وی همچنین تاکید کرد که برای پایان دادن به این بحران، ابتدا پوتین باید شکست بخورد.
"تاماس منچر"، وزیر امور خارجه مجارستان در واکنش، یوهانسون را متهم کرد که یک اظهارنظر بسیار خطرناک مطرح کرده چرا که پایان یک بحران را با یک رویداد نظامی مرتبط می‌کند.
وی همچنین تاکید کرد: این موضع حامی جنگ بروکسل به منزله طولانی شدن درگیری، جنگ و رنج است. این چنین دیدگاهی به شدت خطرناک و غیر قابل قبول است.
وزیر امور خارجه مجارستان همچنین بار دیگر بر موضع کشورش تاکید کرد و گفت: ما به صلحی سریع به جای جنگی طولانی‌تر نیاز داریم. صلح نیازمند آتش‌بس و مکالمه‌ای سریع است.
مجارستان از زمان شروع جنگ در اوکراین در اواخر فوریه ۲۰۲۲، نسبتا بی‌طرف مانده است. این کشور برخلاف بسیاری از دیگر اعضای اتحادیه اروپا از ارسال تسلیحات به کی‌یف خودداری و همواره از تحریم‌های اعمال شده توسط بروکسل علیه مسکو انتقاد کرده است. دولت بوداپست، که به شدت به سوخت روسیه وابسته است، همچنین توانست برای خود معافیت از ممنوعیت نفت روسیه در سراسر اتحادیه اروپا را مورد مذاکره قرار دهد.
مسکو که بارها از کی‌یف دعوت کرده تا پای میز مذاکره بیاید، طرف اوکراینی را به تضعیف هرگونه پتانسیل برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه متهم کرده است.
اوایل ماه جاری میلادی، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین بیانیه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن انجام هرگونه مذاکره با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین را رسما غیرممکن می‌کند.
این اقدام به دنبال گنجاندن مناطق خرسون و زاپوریژیا و جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک به روسیه در نتیجه رفراندوم در این مناطق صورت گرفت. کی‌یف و حامیان غربی آن، این رای گیری در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ را "ساختگی" نامیده‌ و همچنان این مناطق را بخشی از اوکراین می‌دانند.
کد مطلب: 178190
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *