۰
يکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۰

مدیر برنامه«سلمان رشدی»کوری یک چشم او را تایید کرد

مدیر برنامه «سلمان رشدی» نویسنده مرتد تایید کرد که طی حمله به او در نیویورک، یک چشم او کور شد و سلمان رشدی قادر به استفاده از یک دستش هم نیست.
مدیر برنامه«سلمان رشدی»کوری یک چشم او را تایید کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،بعد از گذشت بیش از دو ماه از حمله به سلمان رشدی نویسنده مرتد در شهر نیویورک، مدیر برنامه های او تایید کرد که یک چشم او در این حمله کور شده است.
روزنامه انگلیسی «گاردین» روز یکشنبه (امروز) در خبری به نقل از مدیر برنامه‌های سلمان رشدی نویسنده مرتد خبر داد که او یک چشمم را از دست داده و قادر به استفاده از یک دستش هم نیست.
بیست و یکم مرداد ماه بود که رسانه‌ها خبر دادند، سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی در نیویورک هدف حمله قرار گرفت و به شدت مجروح شد.
به دنبال حمله به سلمان رشدی، موضوعی که توجهان بسیاری را برانگیخ این بود که رسانه‌های غربی تا مدت‌های مدیدحتی یک عکس از این نویسنده مرتد منتشر نکردند.
گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که رشدی مورد اصابت ۱۰ تا ۱۵ ضربه چاقو، از جمله چند ضربه در ناحیه گردن و شکم قرار گرفت. به دنبال این حمله، سلمان رشدی با بالگرد به بیمارستان UPMC Hamot در شهر «ایری» در ایالت پنسیلوانیا منتقل شده و در آنجا تحت عمل جراحی قرار گرفت. البته ساعاتی بعدتر، یک مقام نیویورک به صورت دقیق‌تر گفت که او از چهار ناحیه در شکم، سه ناحیه در سمت راست گردن زخمی شد و یک ضربه چاقو هم به سمت راست چشمش اصابت کرد. علاوه بر این، یک چاقو به ناحیه ران راست و یک چاقو به قفسه سینه او خورد.
منبع:فارس
کد مطلب: 178205
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *