۰
چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۵

حمله انتخاباتی نتانیاهو:لاپید توان«نه گفتن»به آمریکا را ندارد

رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی بار دیگر به نخست‌وزیر موقت کابینه تل‌آویو حمله کرده و گفت که او توان مخالفت با خواسته‌های آمریکا را ندرد.
حمله انتخاباتی نتانیاهو:لاپید توان«نه گفتن»به آمریکا را ندارد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،«بنیامین نتانیاهو» رهبر مخالفان در اسرائیل روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۶اکتبر) در یک گفت‌وگوی تلویزیونی بار دیگر به «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت کابینه تل‌آویو حمله کرده و گفت: «او نمی‌داند چگونه به آمریکا نه بگوید».
طبق گزارش وبگاه خبری «آی‌۲۴»، نتانیاهو در مصاحبه با این شبکه متعهد شد که در صورت مواجهه با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مخالفت و عدم پذیرشش از فرامین واشنگتن خود را اعلام خواهد کرد؛ اگر این موضوع به نفع تل‌آویو باشد.
رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی افزود: لاپید به طرز شرم آوری در برابر تهدیدهای نصرالله تسلیم می‌شود و به شدت با توافق قدرت‌های جهانی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای مخالفت نمی‌کند؛ امری که بر امنیت و آینده ما سایه افکنده است.
بنیامین نتانیاهو در ادامه مصاحبه‌اش با آی‌۲۴ و طی جریان حملات انتخاباتی کنست که قرار است در اول نوامبر برگزار شود، به این موضوعات اشاره کرده که برای پیروزی در این انتخابات به چه چیزی نیاز دارد و در صورت احراز پست نخست وزیری چه خواهد کرد.
در مقابل، چند روز پیش نیز وبگاه صهیونیستی «وای‌نت» گزارش داد که لاپید در آغاز حملات انتخاباتی خود و در حمله به نتانیاهو گفته بود: اگر راست‌گرایان به قدرت برسند، هر کاری را که در توان دارند برای از بین بردن دموکراسی و لغو محاکمه بنیامین نتانیاهو انجام خواهند داد.
این در حالی است که سه‌شنبه هفته گذشته (۱۸اکتبر) کارزارهای انتخاباتی در رژیم صهیونیستی به منظور آماده‌سازی برای انتخابات کنست (پارلمان) و راهیابی ۱۲۰ نماینده آغاز شد؛ انتخاباتی که قرار است در اول نوامبر امسال برگزار شود.
این پنجمین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در کمتر از ۴ سال گذشته خواهد بود که در سایه وضعیت بی‌ثباتی سیاسی و دو قطبی شدن شدید قرار دارد.
نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی که از ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ این جایگاه را در سرزمین‌های اشغالی به خود اختصاص داده بود حالا باید با یک ائتلاف انتخاباتی به رهبری لاپید، رئیس حزب «آینده‌ای وجود دارد»، رقابت کند.
منبع:فارس
کد مطلب: 178508
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *