۰
جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۰

4 پیش‌بینی برای قیمت خودرو در هفته‌های آینده

بازار خودرو همچنان در رکود است، اما قیمت آن روند صعودی را در پیش گرفته است. پیش‌بینی کارشناسان درباره‌ی آینده بازار خودرو چه می‌گوید؟
4 پیش‌بینی برای قیمت خودرو در هفته‌های آینده
به گزارش مردم سالاری آنلاین،بازار خودرو همچنان در رکود قرار دارد. اما در هفته‌های گذشته و با افزایش ناگهانی نرخ دلار، شوک جدیدی به بازار وارد شد و قیمت‌ خودرو را با افزایش همراه کرد. در این میان، بررسی‌ها نشان می‌دهد که حضور فیزیکی مردم در بازارها بیشتر شده است. اما فعالان بازار می‌گویند که سایه سنگین رکود همچنان بر سر این بازار است و به نطر می‌رسد که رکود در هفته‌های آینده هم از بین نخواهد رفت.
اما کارشناسان حوزه صنعت خودرو در رابطه با آینده بازار و قیمت خودرو نظرات مختلفی را بیان می‌کنند.
مرتضی مصطفوی، کارشناس خودرو به تجارت‌نیوز گفت: تنش‌های سیاسی داخلی و بین‌المللی کشور بر روند بازار خودرو و قیمت‌ها تاثیر گذاشته است. چراکه این اتفاقات بر نوسانات فعلی دلار افزوده و از آن‌جایی که بازار خودرو هم یک بازار دلاری است، پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو در هفته‌های آینده با افزایش همراه شود.
او در رابطه با تاثیر واردات خودرو بر قیمت‌ها ادامه داد: اخباری که در رابطه با واردات خودرو به کشور منتشر می‌شود، دیگر هیچ تاثیری در قیمت‌ها و روند بازار خودرو ندارد. البته با شیوه‌ای که قرار است واردات صورت بگیرد، هیچ تغییری در قیمت خودرو ایجاد نمی‌شود. زیرا این طرح هم، مانند تولید خودرو قرار است در انحصار کامل اجرا شود.
در این میان، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد. در طی ۱۰ روز گذشته، قیمت برخی از خودروها افزایش پیدا کرد. این افزایش قیمت باعث شد که برخی گمان کنند بازار رونق گرفته و از رکود خارج شده است. اما سطح معاملات به قدری پایین است که نمی‌توان گفت بازار مجددا رونق گرفته است.
او افزود: مردم از بحث آزادسازی واردات خودرو به کشور ناامید شده‌اند. اما همچنان وزارت صمت صحبت‌هایی در رابطه با ورود خودروهای خارجی به کشور می‌کند. احتمالا همین امر باعث شود که بازار خودرو در هفته آینده هم با رکود همراه باشد و سطح معاملات بسیار کم باشد.
گفتاردرمانی‌ها ادامه دارد!
در این میان، یک کارشناس معتقد است که دولت با گفتاردرمانی سعی در کنترل بازار دارد.
امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: درحال حاضر دولت سعی در گفتاردرمانی برای ثابت نگه‌داشتن وضعیت بازار است. این گفتار درمانی‌ها و بلاتکلیفی در بحث واردات است که بازار را در رکود نگه می‌دارد.
او افزود: اما این رکود باعث کاهش قیمت خودرو در بازار نمی‌شود. با در نظر گرفتن تورم ۴۰ درصدی در کشور، پیش‌بینی می‌شود که قیمت خودرو تا پایان سال جاری هم با ۴۰ درصد افزایش همراه شود.
بیشترین معاملات متعلق به کدام خودروهاست؟
در این میان، یک کارشناس دیگر بر این باور است که بازار از رکود درآمده و خرید و فروش‌ها در حال افزایش است.
فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو گفت: با افزایش قیمت دلار، بازار خودرو هم با افزایش قیمت همراه شده است. این افزایش قیمت بازار را بعد از ماه‌ها از رکود خارج کرد و اکنون خرید و فروش در بازار در حال انجام است.
او در رابطه با اینکه چه خودروهایی در بازار بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد، افزود: این روزها بیشتر خودروهای داخلی خرید و فروش می‌شوند. در این بین، خودروهایی مثل پژو ۲۰۷ سقف شیشه‌ای، اکثر مدل‌های پرشیا و کوییک بیشترین تعداد معامله را در بازار دارند.
این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: به نظر می‌رسد در هفته آینده هم بازار با افزایش بیشتر قیمت‌ها همراه شود و در ماه‌های آینده هم رکود به طور کامل از بین برود.
منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 178774
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *