کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رابطه ی بین استرس و بیماری قلبی از دیدگاه متخصصان قلب و عروق

8 آبان 1401 ساعت 12:25

استرس به اشکالی مختلفی به قلب آسیب میرساند و یکی از دلایل مهم آن بالا رفتن فشار خون است. به همین جهت متخصص قلب از آن به عنوان بیماری خاموش یاد می کنند.


  اما در حالتی دیگر، چنانچه استرس در شخص مزمن شده باشد، تمام زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد و به صورت غیر مستقیم موجب، برهم خوردن تعادل زندگی او می شود. مانند: خوردن غذاهای ناسالم، ورزش نکردن و مصرف زیاد دخانیت خود برای قلب انسان به شدت ضرر دارد، به همین جهت دکتر قلب همواره به شما توصیه می کند که تا حد ممکن از استرس در زندگی خود دوری کنید که می توانید از سایت دکتر بامن نوبت خود را اخذ و با پزشک نیز در این خصوص مشورت کنید.
 
علائم بیماری قلبی ناشی از استرس
 
اگر شما در زندگی روزمره خود بتوانید حجم وسیعی از استرس و اضطراب را کنترل نمایید، قطعا از سلامت روان و جسمی سالم تری برخوردار هستید. ما چنانچه نتوانید بر خشم، استرس، اضطراب و عصبانیت خود کنترل داشته باشید ممکن است دچار بیماری های مختلفی از جمله سکته قلبی و گرفتگی عروق کرونر دچار شوید. در صورتی که شما دارای علائم زیر بودید حتما به متخصص قلب و عروق و یا دکتر قلب تهران در سایت دکتر بامن، مراجعه نمایید.
 

 
به گفته دکتر قلب و عروق، موارد بالا تنها نشانه های مهم جدی در خصوص بیماری های قلبی است که شخص به محض متوجه شدن آن بهتر است به بهترین دکتر قلب در تهران و سایر شهرهای ایران مراجعه کند. به همین جهت تا می توانید، ورزش، مدیتیشن، استفاده از غذاهای سالم، انتخاب محیط های اجتماعی آرام و موارد دیگری که استرس شما را کمتر میکند را انجام دهید. اما در هر حال توصیه ما به شما این است حتی اگر یک تنگی نفس ساده داشتید برای جلوگیری از بیماری های بیشتر به دکتر قلب مراجعه کنید.
 
چگونه از حملات قلبی ناشی از استرس جلوگیری کنیم؟
 
زمانی که می خواهید از قلب خود در برابر اثرات منفی ناشی از استرس جلوگیری کنید بهتر است که تا می توانید خود را از عوامل استرس زا دور نمایید.
  1. کاهش مصرف چایی و کافئین
    مراجعه به روانشناس و مشاور
    اختصاص دادن زمان مناسب به استراحت
    خواب مناسب
    ورزش کردن
    استفاده از غذاهای سالم
موارد بالا نمونه ایی از فعالیت هایی است که شما می توانید در زندگی روزمره خود انجام دهید تا از بروز مشکلات قلبی جدی پرهیز کنید. به همین جهت شما می توانید با مراجعه به دکتر قلب و عروق در سایت دکتر بامن از وضعیت سلامت قلب خود نیز اطمینان لازم را کسب کنید.
 
استرس چگونه منجر به بیماری قلبی می شود؟
 
زمانی که شما دچار استرس می شوید، هورمون کورتیزول در بدن شما با میزان بیشتری ترشح می شود. متخصص قلب و عروق در تهران می گویند که  استرس زیاد منجر به افزایش  کلسترول خون، تری گلیسیرید، قند خون و فشار خون می شود که این موارد خود موجب بیماری های قلبی می شود و در نتیجه منجر به مراجعه شما به بهترین متخصص قلب در تهران خواهد شد. علاوه براین موضوع ما شاهد رسوب پلاک ها در شریان های خونی که ناشی از استرس بالای فرد، هستیم.
علاوه بر این موضوع نیز جریان خون در اثر استرس در بدن ضعیف شده و در نتیجه قلب اکسیژن کافی دریافت نکرده که این موضوع خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد و در نتیجه می توان گفت که موجب سکته قلبی در فرد خواهد شد. 
 
آیا افسردگی نیز موجب بیماریهای قلب و عروق می شود؟
 
بله بیماری افسردگی نیز می تواند با نشانه هایی مثل استرس و اضطراب همراه باشد به همین جهت می تواند باعث بیماری های قلبی و حتی سکته قلبی نیز بشود. دکتر قلب و عروق موارد زیر از مهم ترین علل بیماری های قلبی می داند:
  1. افزایش فشارخون
    تغییر در ضربان قلب
    درد و فشار در قفسه سینه
    حمله و سکته قلبی
    طولانی شدن بهبودی بعد از عمل قلب در بیمار
 
پس تا می توانید از این بیماری ها در زندگی روزمره ی خود دوری کنید چرا که افسردگی و استرس نه تنها موجب بیماری های قلبی خواهد شد بلکه صدها بیماری دیگر را به دنبال خواهد داشت.
 

نحوه ی اخذ نوبت از دکتر قلب
 
امروزه به دلایل مختلف، افراد تمایلی ندارند که به صورت حضوری برای اخذ نوبت به کلینیک ها و یا بیمارستان ها مراجعه کنند. به همین جهت سایت دکتر بامن به عنوان  بزرگترین پلتفرم پزشکی در کشور امکان اخذ نوبت به صورت آنلاین را برای شما فراهم کرده است که با مراجعه به این سایت می توانید از بهترین متخصص قلب و عروق در تهران و سایت شهرهای ایران نوبت خود را اخذ و سپس به پزشک مراجعه کنید.  
 


کد مطلب: 178925

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/178925/رابطه-ی-بین-استرس-بیماری-قلبی-دیدگاه-متخصصان-قلب-عروق

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir