۰
سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۰

منطقه 19،عجیبترین منطقه تهران

خریداران مسکن در کدام مناطق ضرر کردند؟
بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن در مهر ماه امسال را منتشر کرد. نتایج این گزارش با پیش‌بینی‌ها همخوانی دارد، کاهش محدود قیمت و افت قابل توجه در تعداد معاملات انجام شده. اما نکته مهم در خصوص جزئیات معاملات مناطق است که منطقه ۱۹ را به عجیب‌ترین منطقه مهر ماه تبدیل کرده است.
منطقه 19،عجیبترین منطقه تهران
به گزارش مردم سالاری آنلاین،در مهر امسال تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در مهر ماه سال ۱۴۰۱، به ۵٫۴ هزار واحد مسکونی رسید که این میزان نسبت به ماه قبل ۱۰٫۲ درصد و ماه مشابه سال قبل یک درصد کاهش نشان می‌دهد.
همچنین هر متر مربع زیربنای مسکونی با ۱٫۲ درصد افزایش قیمت در مهر ماه به ۴۳٫۷ میلیون تومان رسیده است. نتایج برآمده از معاملات مسکن تهران در ماهی که گذشت، تا حدودی طبق پیش‌بینی کارشناسان و اقتصاددانان بود. اما به نظر می‌رسد تعداد معاملات بیش از انتظار کاهش یافته است که نشان از رکود در بازار مسکن دارد.
افت قیمت در ۸ منطقه تهران
برخلاف این که متوسط قیمت مسکن در تهران افت نکرده اما بررسی متوسط قیمت مناطق از افت قیمت در ۸ منطقه خبر می‌دهد. مناطق ۷، ۱۸ و ۲ به ترتیب با افت ۳٫۲،  ۳٫۱ و ۲٫۹ درصدی بیشترین افت را داشته‌اند. ۳ منطقه دیگر نیز بین ۲ تا ۲٫۵ درصد افت کرده‌اند. همچنین قیمت مسکن در مناطق ۳ و ۲۲ حدود یک درصد کاهش یافته است.
رشد قیمت عجیب در منطقه ۱۹
اما به نظر می‌رسد مهم‌تر از افت قیمت‌ها، افزایش قیمت عجیب در یکی از مناطق است. در حالی که رشد قیمت مناطق کمتر از ۶ درصد است، منطقه ۱۹ افت عجیب ۲۶ درصدی را در یک ماه ثبت کرده است.
براساس گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی در منطقه ۱۹ در شهریور ماه ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده، این منطقه در مهر ماه ۲۶ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. یعنی در ماهی که گذشت هر متر مسکن در این منطقه با ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش به بیش از ۲۷ میلیون تومان رسیده است.
منطقه ۱۳ با رشد قیمت ۶٫۳ درصدی در  رتبه دوم بیشترین افزایش قیمت مناطق قرار دارد. متوسط قیمت در منطقه ۱۵ نیز ۶٫۲ درصد افزایش یافته است. منطقه ۱۱ نیز با رشد ۵٫۶ درصدی، چهارمین منطقه پررشد محسوب می‌شود.
دو منطقه ۹ و ۱۰ که معمولا حجم معاملات بسیار ی در آنها انجام می‌شود، در مهر ماه کمترین نوسان قیمت را داشته‌اند و هر کدام کمتر از یک درصد (۰٫۹ درصد) رشد داشته‌اند.
منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 179174
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *