۰
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۵

نتانیاهو تا هفته آینده مامور تشکیل کابینه می‌شود

یک روزنامه اسرائیلی نوشت، احتمالا بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود هفته آینده با اتمام شمارش آراء و قطعی شدن پیروزی‌اش در انتخابات، مامور تشکیل کابینه می‌شود.
نتانیاهو تا هفته آینده مامور تشکیل کابینه می‌شود
به گزارش مردم سالاری آنلاین،روزنامه تایمز اسرائیل در گزارشی نوشت، احتمالا هفته آینده با اتمام شمارش آراء و قطعی شدن پیروزی‌ بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود در انتخابات، او مامور تشکیل کابینه خواهد شد.
این روزنامه اسرائیلی در ادامه نوشت، تا این لحظه، کمیته مرکزی انتخابات حدود ۹۱ درصد آراء را شمارش کرده و پیش‌بینی می‌شود کار شمارش آراء امروز (پنج‌شنبه) به پایان برسد و کمیته نتایج انتخابات را طی روزهای آتی تایید کند.
کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی تا نهم نوامبر فرصت دارد نتایج نهایی انتخابات اخیر را منتشر کند و احتمال تجدیدنظر در نتایج انتخابات تا ۲۳ نوامبر وجود دارد.
به محض اعلام نتایج رسمی انتخابات، این نتایج به اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی ارائه خواهد شد و او یکی از نمایندگان را مامور تشکیل ائتلاف اکثریت و تشکیل کابینه خواهد کرد، اما او در وهله اول باید با تمامی احزابی که وارد کنست (پارلمان اسرائیل) شدند، رایزنی‌هایی انجام دهد.
احزاب راه یافته به کنست، نامزد خود برای پست نخست وزیری را پیشنهاد خواهند داد، سپس هرتزوگ ماموریت تشکیل کابینه را به قانونگذاری که فکر می‌کند بیشترین شانس را در به دست آوردن اکثریت دارد، محول خواهد کرد.
رئیس رژیم صهیونیستی تا ۱۶ نوامبر مهلت دارد نماینده‌ای را که مامور تشکیل کابینه خواهد شد، معرفی کند، هرچند می‌تواند این کار را زودتر نیز انجام دهد.
هرتزوگ به محض اینکه نامزدی را تعیین کند، او را به رئیس کنست معرفی خواهد کرد و رئیس کنست نیز آن فرد را به اعضای کنست معرفی می‌کند تا کابینه ظرف ۲۸ روز تشکیل شود و اگر آن نامزد به زمان بیشتری نیاز داشت، می‌تواند یک بار از هرتزوگ بخواهد این مهلت را ۱۴ روز تمدید کند.
کد مطلب: 179369
برچسب ها: نتانیاهو اسراییل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *