۰
جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
طی یک هفته اخیر در بازار سکه و طلا

حباب سکه مرز ٢ میلیون تومان را رد کرد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با اشاره به روند صعودی قیمت‌ سکه و طلا در بازار از اواسط هفته‌ که به دنبال افزایش قیمت‌ طلا در بازارهای جهانی و نوسانات افزایشی نرخ ارز در داخل رخ داده بود، گفت که با کاهش قیمت اونس جهانی طلا در پایان هفته، قیمت‌ها در بازار سکه و طلای داخلی نیز از اوج خود فاصله گرفت اما همچنان در مقایسه با ابتدای هفته، افزایشی ثبت شده است.
حباب سکه مرز ٢ میلیون تومان را رد کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،نادر بذرافشان ، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: از اواسط هفته، روند افزایشی اونس جهانی طلا آغاز شد و  ١٨ دلار افزایش را تجربه کرد و تا پایان هفته نیز ادامه داشت. از سوی دیگر در بازارهای داخلی نیز نوسانات افزایشی نرخ ارز البته اخبار سیاسی- اقتصادی در سطح دنیا، سبب شد که در بازار سکه و طلا داخل نیز روند صعودی قیمت‌ها شکل گیرد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: افزایش قیمت طلای جهانی از یکسو و افزایش نرخ ارز از سوی دیگر تا روز چهارشنبه باعث شد که هر مثقال طلای ١٧ عیار حدود ٢٣٠ هزار تومان و هر گرم طلای ١٨ عیار هم حدود ۵۵ هزار تومان افزایش قیمت داشته باشند. سکه‌های تمام طرح جدید نیز ٩۵٠ هزار تومان و طرح قدیم حدود ٧٠٠ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. نیم سکه و ربع سکه هر یک حدودا ٣۵٠ هزار تومان افزایش بها را ثبت کرده‌ و سکه‌های یک گرمی نیز ١۵٠ تومان گران‌تر شد.
پس از آن صعود، قیمت‌ها از پنجشنبه عقب‌نشینی کرد 
وی خاطرنشان کرد: اما از ابتدای روز  پنجشنبه (دیروز)، مسیر افزایش قیمت اونس جهانی طلا تغییر کرد و مسیر کاهش را در پیش گرفت و حدود ٢٠ دلار کاهش پیدا کرد. همچنین بازار ارز نیز همزمان با کاهش تقاضا در روز پنجشنبه، کنترل شد و کمی کاهش را تجربه کرد. براین اساس قیمت‌ سکه و طلا از اوجی که گرفته بود، فاصله گرفت؛ البته این کاهش بگونه‌ای نبود که قیمت‌ها به قیمت‌های ابتدای هفته برسد. 
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: بدین ترتیب سکه تمام طرح جدید که تا مرز ١۶ میلیون تومان را هم رد کرده بود (١۶ میلیون و ۵٠ هزار تومان)،  پایین آمد و در آخرین معاملات هفته بر روی ١۵ میلیون و ٨٠٠ ایستاد. سکه تمام طرح قدیم نیز که به ١۵ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان هم رسید، هفته را با بهای ١۴ میلیون و ٩۵٠ به پایان رساند. نیم سکه نیز که در اوج هشت میلیون و ۶۵٠ هزار تومان بود، به هشت میلیون و ۵٠٠ رسید. ربع سکه نیز در آخرین معاملات هفته، پنج میلیون و ۵۵٠ معامله شد، در حالیکه در اوج قیمت‌ها، پنج میلیون و ۶٨٠ را تجربه کرده بود. سکه‌های یک گرمی نیز که تا سه میلیون و ٣٠٠ هم پیش رفت، در آخرین معاملات، سه میلیون و ٢۴٠ دادوستد شد. 
وی افزود: هر مثقال طلای ١٧ عیار که در اوج شش میلیون و ٨۵ هزار تومان رسید، در آخرین معاملات هفته ٣۵ هزار تومان کاهش یافت و شش میلیون و ۵٠ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. هر گرم طلای ١٨ عیار نیز که تا یک میلیون و ۴٠۴ هزار تومان رسیده بود، در پایان هفته به یک میلیون و ٣٩۴ تومان رسید. اونس جهانی نیز نسبت به اوجی که گرفته بود، امروز (جمعه) مجدد شش دلار افزایش پیدا کرد و به ١۶۴۶ دلار رسیده است. 
٢ میلیون و ١٠٠ هزار تومان از بهای سکه، حباب است 
بذرافشان در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز، گفت: حباب سکه نیز در این هفته به دو میلیون و ١٠٠ هزار تومان رسید که نسبت به هفته‌های گذشته حدود ۴۵٠ هزار تومان افزایش یافته و بزرگتر شده‌ است و به اوج خود رسیده است.
منبع:ایسنا
کد مطلب: 179493
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *