۰
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۵

سفر غیرمنتظره مقام ارشد آمریکایی به اوکراین

مشاور امنیت ملی آمریکا در سفری غیرمنتظره روز گذشته وارد کی یف پایتخت کشور اوکراین شد. او دیداری هم با رییس جمهور این کشور و رییس ستاد مشترک ارتش اوکراین داشت.
سفر غیرمنتظره مقام ارشد آمریکایی به اوکراین
به گزارش مردم سالاری آنلاین، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه در سفری از پیش اعلام نشده به اوکراین سفر کرد.
وی در کی‌یف با «آندری یرماک» رئیس ستاد مشترک ارتش و «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس جمهور اوکراین نیز اعلام کرد که سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به کی‌یف اشاره مهمی به حمایت واشنگتن از اوکراین دارد.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزارت دفاع آمریکا ساعتی پیش از کمک ۴۰۰ میلیون دلاری این کشور به اوکراین خبر داد. بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، طی بسته کمک‌های جدید، ۴۵ تانک T-۷۲‌به اوکراین داده خواهد شد. همچنین در بسته کمک‌های جدید، پهپادهای فونیکس و سامانه پدافند هوایی هاوک نیز قرار دارد.
چند روز پیش بود که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که فراهم کردن پدافند هوایی برای اوکراین همچنان اولویت نخست آمریکا به شمار می‌آید. بر اساس اعلام پنتاگون، واشنگتن به زودی دو سامانه دفاع هوایی نایسامز به اوکراین ارسال خواهد کرد.
کد مطلب: 179542
برچسب ها: آمریکا اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *