۰
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰

چرا مقامات ارشد آمریکا پیروزی نتانیاهو را در انتخابات تبریک نگفتند؟

رسانه‌های اسرائیل دلایل احتمالی عدم تبریک مقامات ارشد آمریکا به بنیامین نتانیاهو برای پیروزی اخیرش در انتخابات پارلمانی را بررسی کردند.
چرا مقامات ارشد آمریکا پیروزی نتانیاهو را در انتخابات تبریک نگفتند؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،روزنامه یسرائیل هیوم نوشت، تام نایدس، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی تنها مقام آمریکایی بود که چند دقیقه پس از اینکه یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شکست خود را در انتخابات پارلمانی اعلام کرد، با بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود تماس تلفنی برقرار کرد و پیروزی او را در این انتخابات تبریک گفت. مسئولان دولت آمریکا گفتند که جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور آخر هفته با نتانیاهو صحبت می‌کند.
بر اساس اطلاعاتی که یسرائیل هیوم به دست آورده، روز شنبه تلاشی برای هماهنگی تماس تلفنی بین نتانیاهو و بایدن صورت گرفت که ناموفق بود و امروز (یکشنبه) هم در آمریکا تعطیلات آخر هفته است، بنابراین زمان مشخص شده هنوز به پایان نرسیده است.
یکی از مقامات گفته است که بایدن درگیر انتخابات میان دوره‌ای است؛ اما یک منبع دیگر که یکی از مقامات سابق است، می‌گوید، این تنها یک بهانه بوده و این تاخیر اتفاقی نبوده است.
وی افزود، چند روز طول کشید تا نتانیاهو به بایدن به خاطر پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ تبریک گفت، او این کار را تنها زمانی انجام داد که کاملا مشخص شد دونالد ترامپ در انتخابات شکست خورده است. بنابراین ارتباطی بین تاخیر در تماس نتانیاهو در آن زمان و تاخیر در تماس بایدن در حال حاضر وجود دارد.
اما بایدن تنها مقام آمریکایی نیست که برای تبریک به نتانیاهو عجله‌ای نکرد، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم که چند روز اخیر در اجلاس گروه ۷ شرکت کرده و با تعدادی از وزیران سراسر جهان دیدار داشت و تلفنی با رهبران مصر و عراق و نیز رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صحبت کرد، هنوز با نتانیاهو تماس نگرفته است.
حالا نزدیکان نتانیاهو با صبر و حوصله منتظر هستند و از اظهار نظر در مورد این تاخیر کاخ سفید خودداری می کنند اما یک مقام بلندپایه سابق گفت که اگر گفتگو تا پایان امروز انجام نشود، سؤالاتی مطرح خواهد شد.
کمیته انتخابات رژیم صهیونیستی با اعلام نتایج نهایی بیست و پنجمین دوره انتخابات کِنست (پارلمان این رژیم) پیروزی بنیامین نتانیاهو را تایید کرد.
کد مطلب: 179689
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *