۰
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۰

ارزانترین و کوچکترین آپارتمان‌های تهران را در این مناطق بخرید

ضوابط ساخت و ساز اجازه ساخت واحدهای با متراژ حداقل ۳۵ متری را به سازندگان داده اما عملا کمتر کسی نسبت به ساخت یا خرید این واحدها تمایل نشان می‌دهد. بر این اساس در شهر تهران تعداد آپارتمان‌های ۳۰ تا ۴۰ متر چندان زیاد نیست و سهم این واحدها از معاملات مسکن در مهرماه ۱۴۰۱ فقط ۳.۴ درصد بوده است.
ارزانترین و کوچکترین آپارتمان‌های تهران را در این مناطق بخرید
به گزارش مردم سالاری آنلاین، خرید و فروش یا ساخت واحد‌های ۳۰ تا ۴۰ متر در تهران چندان رواج ندارد؛ قانون هم اجازه ساخت آپارتمان‌های کمتر از ۳۵ متر را نمی‌دهد، اما آمار و ارقام مهرماه امسال می‌گوید که ۳.۸ درصد معاملات را آپارتمان‌های کمتر از ۴۰ متر به خود اختصاص داده‌اند.
ضوابط ساخت و ساز اجازه ساخت واحد‌های با متراژ حداقل ۳۵ متری را به سازندگان داده، اما عملا کمتر کسی نسبت به ساخت یا خرید این واحد‌ها تمایل نشان می‌دهد. بر این اساس در شهر تهران تعداد آپارتمان‌های ۳۰ تا ۴۰ متر چندان زیاد نیست و سهم این واحد‌ها از معاملات مسکن در مهرماه ۱۴۰۱ فقط ۳.۴ درصد بوده است.
رشد سنگین قیمت مسکن از سال ۱۳۹۶ به بعد باعث شد تا برخی مسئولان و کارشناسان به منظور افزایش توان خرید مسکن، ایده ساخت واحد‌های کمتر از ۳۵ متر را ارایه کنند. اواخر سال ۱۳۹۸ زمزمه‌هایی نیز درخصوص احداث آپارتمان‌های ۲۵ متری مطرح شد که بعدا مسئولان شهری گفتند که از این عدد سوء برداشت شده است.
برخی کارشناسان، ساخت واحد‌های ۲۵ متری را رواج زندگی مجردی عنوان کردند. اما کاوه حاجی علی اکبری ـ مدیرعامل سابق سازمان نوسازی شهر تهران اواخر سال گذشته در این زمینه گفت: در طرح جامع شهر تهران حداقل سرانه زیربنا ۱۷.۵ متر مربع است که اگر یک نفر را به عنوان یک خانواده به رسمیت بشناسیم می‌تواند در یک خانه ۱۷.۵ متری زندگی کند.
کد مطلب: 179834
برچسب ها: مسکن قیمت مسکن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *