۰
شنبه ۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۰

انتقاد از میزان افزایش حقوق بازنشستگان

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی با انتقاد از افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان در سال آینده گفت: حقوق بازنشستگان باید متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا کند.
 علی اکبر خبازها در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در سال جاری نیز حقوق بازنشستگان ۱۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده بود که در مقایسه با نرخ تورم که حدود ۵۰ است بسیار کم بود.
وی گفت: بازنشستگان جزء اقشار زحمت کش جامعه هستند که سالهای زیادی کار کرده اند به همین دلیل نباید زحمات آنان با تعیین حداقل حقوق نادیده گرفته شود.
رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین تاکید کرد: برای سال آینده نیز افزایش ۱۸ درصدی که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده بسیار اندک و کم لطفی در حق بازنشستگان است.
خبازها تصریح کرد: امیدواریم مرتضوی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استعلام از بانک مرکزی در پیشنهاد افزایش حقوق مستمری بگیران در سال آینده تجدید نظر کنند و نرخ تورم واقعی را در نظر بگیرند.
وی گفت: در شرایطی که بیش از ۷۰ درصد بازنشستگان حداقل حقوق را دریافت می کنند رسیدن مستمری آنان به ۷۰۰ هزار تومان آن هم در سال آینده مشکلی از آنان کم نخواهد کرد.
کد مطلب: 18001
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *