۰
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۰

راه‌اندازی ۲۲ تیم ارزیاب برای بررسی سازه‌ ساختمان‌های بلندمرتبه پایتخت

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بعد از وقوع حادثه متروپل، بررسی سازه‌ ساختمان و سایر مقوله‌های ایمنی مورد توجه قرار گرفت، از راه‌اندازی ۲۲ تیم ارزیاب برای بررسی سازه‌ ساختمان‌های بلندمرتبه خبر داد.
راه‌اندازی ۲۲ تیم ارزیاب برای بررسی سازه‌ ساختمان‌های بلندمرتبه پایتخت
به گزارش مردم سالاری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی با اشاره به دوازدهمین شنبه «امیدوافتخار» در ۲۱ آبان ماه، گفت: برنامه روز شنبه هفته پیش رو مربوط به اقدامات سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران خواهد بود که قرار است با حضور شهردار تهران، سوله مدیریت بحران در منطقه ۲۰ افتتاح شود.

وی ادامه داد: این پایگاه مدیریت بحران در غنی آباد واقع در منطقه ۲۰ به ارزش مالی ۴۵ میلیارد تومان، به بهره‌برداری خواهد رسید علاوه بر این یکی از پایگاه‌های مدیریت بحران در منطقه ۱۸ نیز تحت عنوان پایگاه سلطانی که تخریب شده بود بازسازی کامل شد و از روز شنبه مجدد به بهره‌برداری می‌رسد که ارزش مالی این پروژه نیز ۷ میلیارد تومان است.

محمدخانی بیان کرد: سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران با همکاری UNDP سازمان ملل، پنل‌های خورشیدی را برای پایگاه‌های مدیریت بحران تهیه و نصب کرده است که ارزش مالی این پنل‌ها نیم میلیون دلار است البته تامین مالی آن از بیرون شهرداری تهران بوده که در هنگام بحران پایگاه‌های مدیریت بحران از نظر گرمایش و روشنایی دچار مشکل نباشند و با انرژی پاک این مهم تامین شود.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۲۲ تیم ارزیاب ساختمان‌ها از روز شنبه آتی آغاز به کار می‌کنند، افزود: بعد از وقوع حادثه پلاسکو سازمان آتش نشانی ساختمان‌های ناایمن که در شرایط مشابه پلاسکو هستند را شناسایی و به ۱۲۹ ساختمان ناایمن از نظر مقوله حریق رسید.

وی ادامه داد: بعد از وقوع حادثه متروپل، بررسی سازه‌ ساختمان و سایر مقوله‌های ایمنی مورد توجه قرار گرفت و تفاهم‌نامه‌ای در ستاد مدیریت بحران کشور به ریاست وزیر کشور بین ۹ دستگاه امضاء شد و سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در محوریت قرار گرفت تا ۲۲ تیم ارزیاب را در ۲۲ منطقه پایتخت مستقر کند و به بررسی ساختمان‌های بلندمرتبه از نظر سازه و سایر مقولات ایمنی بپردازند.

محمدخانی تاکید کرد: این ۲۲ تیم ارزیاب کاملا تخصصی هستند و بر اساس چک ‌لیست‌هایی که دراختیارشان قرار گرفته است به بررسی ساختمان‌ها خواهند پرداخت. این اقدامات به منظور جلوگیری از وقوع حوادثی همانند ریزش ساختمان متروپل انجام می‌شود.
کد مطلب: 180072
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *