۰
جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۰

خشم روس ها از شروط زلنسکی برای مذاکرات

تلفات جنگ اوکراین تا کنون 200 نفر است
یک مقام ارشد ارتش آمریکا مدعی شد، بر اثر درگیری نیروهای مسکو و کی‌یف در جنگ اوکراین ۲۰۰ هزار نفر از دو طرف کشته و زخمی شده‌اند.
خشم روس ها از شروط زلنسکی برای مذاکرات
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از روسیا الیوم،شروط «ولودیمیر زلنسکی»رئیس جمهور اوکراین  برای مذاکرات با روسیه خشم مسکو را برانگیخت.
«گریگوری کاراسین» رئیس کمیته امور بین المللی مجلس فدراتیو  روسیه شروط اولیه زلنسکی برای از سر گیری مذاکرات با روسیه را «سخیف» توصیف کرد.
کاراسین این شروط را از بین برنده خود مذاکرات دانست.
ولودیمیر زلنسکی روز سه شنبه گذشته بعد از انتشار گزارش هایی در مورد تلاش غربی ها برای وادار کردن اوکراین به مذاکره با روسیه شروطی را برای آغاز گفت و گو اعلام کرد که عبارتند از: وحدت اراضی دوباره اوکراین، احترام به میثاق سازمان ملل، غرامت همه خسارت ها و تلفات، مجازات همه جنایتکاران جنگی و تضمین عدم تکرار  جنگ علیه اوکراین.
در همین حال، «آندری رودینکو» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه هیچ گونه پیش شرطی برای مذاکرات با اوکراین ندارد ولی کی یف باید حسن نیت از خود نشان دهد.
در همین حال، یک مقام ارشد ارتش آمریکا مدعی شد، بر اثر درگیری نیروهای مسکو و کی‌یف در جنگ اوکراین ۲۰۰ هزار نفر کشته و زخمی شده‌اند.
بنابر گزارش فوربس، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، تصریح کرد: تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰هزار سرباز روسی و اوکراینی از آغاز جنگ در ۵ اسفند گذشته در عملیات‌های مختلف کشته یا زخمی شده‌اند.
واشنگتن پست نیز نوشت، میلی پنجشنبه شب این سخنان را در باشگاه اقتصادی نیویورک بیان کرد.
وی خاطرنشان کرد: بیش از صدهزار سرباز روسی در این جنگ کشته یا زخمی شده‌اند و ارتش اوکراین نیز احتمالاً شمار مشابهی را ثبت کرده است.
تخمین میلی از تلفات روسیه افزایش قابل توجهی نسبت به ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر پیش بینی شده توسط پنتاگون در ماه مرداد را نشان می‌دهد.
واشنگتن پست نوشت: هیچ برآوردی در مورد تعداد غیرنظامیان کشته شده در جنگ وجود ندارد.
دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل ۲ آبان گزارش داد که بیش از۶هزارو ۴۰۰غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند.
این دفتر همچنین تخمین زده است که نزدیک به ۹هزارو ۸۰۰ غیرنظامی دیگر در اوکراین بر اثر درگیری نظامی این کشور و روسیه زخمی شده‌اند.
مقامات اذعان دارند که با توجه به کمبود منابع خبری برای نظارت بر تلفات در گرماگرم نبرد، این ارقام می‌تواند "به طور قابل توجهی بیشتر" باشد.
در همین حال، میلی گفت که در زمستان ممکن است فرصتی برای مذاکره روسیه و اوکراین باشد.
وی گفت به نظر او خروج کامل نیروهای روسیه از خرسون ممکن است هفته‌ها طول بکشد.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد، روسیه روز چهارشنبه به نیروهای خود دستور خروج از خرسون در جنوب اوکراین را صادر کرده است.
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در یک نشست تلویزیونی این خبر را اعلام کرد.
خرسون تنها مرکز استانی بود که از زمان آغاز حمله توسط نیروهای روسیه کنترل می‌شد.
ارسال محموله تسلیحاتی جدید پنتاگون به اوکراین
وزارت دفاع آمریکا محموله تسلیحاتی جدیدی به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به اوکراین ارسال می‌کند تا عملا شعله‌های آتش جنگ در این کشور اروپایی را تشدید کند.
پس از ارسال این محموله تسلیحاتی جدید حجم کمک‌های نظامی و تسلیحاتی آمریکا به اوکراین به ۱۹ میلیارد دلار رسید.
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی در کنفرانس خبری ضمن تائید این موضوع گفت که در سفر هفته پیش 
به کی‌یف، با زلینسکی رئیس جمهور اوکراین و مشاوران نظامی او درباره نوع تسلیحات نظامی مورد نیاز این کشور رایزنی کرده بود.
سالیوان افزود: با توجه به تاکتیک‌های عملیاتی روسیه در جنگ با اوکراین، سامانه‌های ضدهوایی از اهمیت زیادی برای کی‌یف برخوردار هستند.
محموله تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین شامل چهار سامانه ضدهوایی از نوع اونجر، موشک‌های سامانه ضدهوایی هاوک، مهمات و گلوله‌های توپ‌های خودکششی و صدها قبضه خمپاره انداز است.
آمریکا تجهیزات جنگی از کره جنوبی برای اوکراین خریداری می‌کند
مقامات آمریکایی امروز جمعه اعلام کردند: واشنگتن قصد دارد از کره جنوبی تجهیزات توپخانه ای برای اوکراین خریداری کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام آمریکایی ناشناس درباره مذاکرات در جریان میان آمریکا و کره جنوبی برای خریدن تجهیزات جنگی تایید کرد واشنگتن قصد داشته گلوله توپخانه ای ۱۵۵ میلیمتری کره ای به اوکراین ارسال کند.
این مقام آمریکایی افزود صندوق های سازمان ابتکاری کمک رسانی امنیتی اوکراین می توانند برای خریداری مهمات جنگی مورد استفاده قرار گیرند. اما هنوز مشخص نیست ارسال مهمات از خاک آمریکا انجام شود.
وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرد موقعیتش در فراهم نکردن کمک های مرگبار به جنگ اوکراین تغییری نکرده است و مذاکرات درحال انجام در نقطه ای است که آمریکا آخرین مصرف کننده مهمات باشد.
این وزارتخانه در بیانیه ای که منتشر کرد گفت : « به دلیل فراهم کردن کمبود مهمات توپخانه ای ۱۵۵ میلیمتری در آمریکا، مذاکراتی در این زمینه میان شرکت های کره ای و آمریکایی برای صادرات مهمات در جریان است.»
مقام ناشناس آمریکایی در مصاحبه با خبرنگاران هشدار داد ممکن است انتشار این خبر، برای مذاکرات میان این دو کشور تهدیدی به شمار رود و به پایان مذاکرات منجر شود. مقامات آمریکایی مطلع درباره این قرارداد به وال استریت ژورنال گفتند براساس این توافق ۱۰۰ هزار گلوله ۱۵۵ میلیمتری قرار است به اوکراین ارسال شود.
کره جنوبی به عنوان متحد آمریکا به دنبال راه هایی برای پرهیز از تخاصم با روسیه هم به دلایل اقتصادی و هم به دلیل تاثیر مسکو بر روی مسئله کره شمالی است. ماه گذشته « یون سوک یول » رئیس جمهور کره جنوبی پس از این که « ولادیمیر پوتین » گفت تصمیم هایی برای ارسال سلاح به اوکراین روابط دوجانبه دو کشور را تخریب می کند، اعلام کرد سئول هیچ گونه سلاح مرگباری در اختیار اوکراین قرار نداده است.
از سوی دیگر « جان کربی» سخنگوی امنیت ملی آمریکا هفته گذشته گفت واشنگتن اطلاعاتی در دست دارد که کره شمالی تجهیزات و مهمات توچخانه ای ساخت خود را به تعداد چشمگیری به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین ارسال می کند.
با وجود این مسکو و پیونگ یانگ این ادعا را رد کردند.
استونی نیروهای اوکراینی را آموزش می دهد
وزیر دفاع استونی روز پنجشنبه گفت که این کشور در حال آموزش نیروهای اوکراینی بوده تا آمادگی بیشتری برای جنگ در برابر روسیه داشته باشند.«هانو پوکور» وزیر دفاع استونی روز پنجشنبه مدعی شد تهدیدات روسیه که علیه این کشور در اوکراین ایجاد شده در حال افزایش است.
وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «در حال آموزش نیروهای اوکراینی هستیم تا آمادگی بیشتری برای جنگ داشته باشند».
ماه پیش بود که پارلمان استونی طی رای‌گیری، موافقت کرد که روسیه را به عنوان کشور حامی تروریسم معرفی کند.
پارلمان استونی 101 نماینده داشته و در رای‌گیری انجام شده 88 نماینده حمایت خود را از تروریستی معرفی کردن روسیه اعلام کردند. در این رای‌گیری هیچکدام از نماینده‌ها رای مخالف به این طرح ندادند.
پارلمان استونی همچنین از پارلمان دیگر کشورها خواست که اقدام مشابهی انجام داده و روسیه به عنوان حامی تروریسم معرفی شود.
پارلمان استونی همچنین خواستار محروم شدن روسیه از عضویت دائم در شورای امنیت سازمان ملل شده و از کشورهای اتحادیه اروپا خواست که به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و بلاروس بپردازند. استونی یکی از حامیان سرسخت اوکراین در جنگ اخیر این کشور با روسیه است.
کد مطلب: 180237
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *