۰
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۰

برگزاری جلسه ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران

صفحه حقوق بشری سازمان ملل روز دوشنبه در توییتی نوشت که این شورا در روز پنج‌شنبه ۲۴ نوامبر (۳ آذر) جلسه ویژه‌ای در ارتباط با ایران برگزار می‌کند.
برگزاری جلسه ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران
به گزارش مردم سالاری آنلاین،توییتر رسمی شورای حقوق بشر سازمان ملل از برگزاری جلسه ویژه درخصوص ایران در اوایل آذر ماه خبر داد.
صفحه حقوق بشری سازمان ملل روز دوشنبه در توییتی نوشت که این شورا در روز پنج‌شنبه ۲۴ نوامبر (۳ آذر) جلسه ویژه‌ای در ارتباط با ایران برگزار می‌کند.
ناصر کنعانی،‌ سخنگوی وزارت خارجه صبح امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره درخواست برخی از کشورها برای برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر علیه ایران و استقبال آمریکا از پیشنهاد آلمان و ایسلند در این زمینه، گفت: استفاده ابزاری از حقوق بشر برای اعمال فشار به کشورها را رد می‌کنیم. موضوع حقوق بشر موضوع مقدسی است و جای تاسف دارد که برخی از کشورها با ادعای طرفداری از حقوق بشر از این موضوع به عنوان ابزاری برای فشار به ایران استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: شاهد استفاده ابزاری آلمان و برخی از کشورها از این موضوع هستیم. روابط ایران و آلمان روابط تاریخی است ولی ایران اقدامات آلمان در نقض حقوق ملت ایران را فراموش نکرده است. بنابراین به مقامات آلمان به ویژه آن دسته از مقاماتی که بر اساس منافع حزبی و سیاسی اقدامات تندی را علیه جمهوری اسلامی ایران رقم می‌زنند تاکید می‌کنیم که به منافع درازمدت روابط دو کشور توجه کنند به عقلا و حکمای آلمان توجه و تذکر می‌دهیم که در برابر این تندروی‌ها بایستند و منافع بلند مدت دو کشور را قربانی منافع حزبی، سیاسی و کوتاه مدت نکنند.
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: ما هر گونه اقدام در ارتباط با صدور هر گونه قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل را رد می‌کنیم. در این ارتباط از ظرفیت‌های دیپلماتیک‌مان استفاده می‌کنیم و مذاکرات مختلفی را با کشورهای عضو شورای حقوق بشر انجام داده و این مذاکرات را ادامه می‌دهیم و امیدواریم کشورهای عضو اجازه استفاده ابزاری از حقوق بشر برای فشار سیاسی به کشورهای مستقل را ندهند و جلوی این کار را بگیرند.
منبع:ایسنا
کد مطلب: 180547
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *