۰
سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰
ابراهیم رضایی:

ایران حسن نیت خود را در قبال آژانس انرژی اتمی نشان داده است

اگر به دنبال توافق هستید،از سیاسی کاری دست بردارید
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی در چند سال گذشته حسن نیت خود را در قبال آژانس انرژی اتمی نشان داده است ما دارای بیشترین تعداد بازرسی از تاسیسات خودمان هستیم و هیچ کشوری به اندازه ما اجازه بازرسی از تاسیسات خود را نداده است.
ایران حسن نیت خود را در قبال آژانس انرژی اتمی نشان داده است
به گزارش مردم سالاری آنلاین،ابراهیم رضایی ، در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر قرار گرفتن پیش‌نویس قطعنامه جدید علیه ایران بر روی میز اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و در پاسخ به این سوال که با توجه به روند فعلی تنش در روابط ایران و غرب صدور چنین قطعنامه‌ای تا چه میزان محتمل است، گفت: بارها تاکید کرده‌ایم که اقدامات آژانس یک اقدامات مستقل و فنی نیست؛ بلکه رویکرد آژانس و مدیرکل آن یعنی آقای گروسی کاملاً اقدامات سیاسی و در راستای اهداف آمریکایی‌ها و دیگر کشورهای غربی است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در چند سال گذشته حسن نیت خود را در قبال آژانس انرژی اتمی نشان داده است ما دارای بیشترین تعداد بازرسی از تاسیسات خودمان هستیم و هیچ کشوری به اندازه ما اجازه بازرسی از تاسیسات خود را نداده است.
رضایی افزود: پیرامون موضوعات اخیر و بحث‌هایی که در حوزه پادمانی مطرح کرده‌اند ما به آژانس بارها اعلام کردیم که سوالات آژانس را در این حوزه‌ها پاسخ داده و خواهیم داد به شرطی که پرونده‌های مطرح شده علیه ما بسته شود ولی متاسفانه آژانس رویکردش این است که با باز نگه داشتن سئوالات از ما اهرم فشار علیه نظام را در دست داشته باشد. ما به غربی‌ها و آژانس اعلام کرده و می‌کنیم اگر به دنبال بسته شدن پرونده ایران و رسیدن به یک توافق هستید، باید از سیاسی کاری دست بردارید و یک رویکرد فنی و حقوقی را در پیش بگیرید.
منبع:ایلنا
کد مطلب: 180655
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *