۰
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۵

چرا کابینه جدید نتانیاهو افراطی‌ترین کابینه رژیم صهیونیستی است؟

یدیعوت آحرونوت روز گذشته در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه نوشت به نظر می‌رسد وزارت‌های جنگ، امور خارجه و دادگستری در دست حزب لیکود به ریاست نتانیاهو باشد.
چرا کابینه جدید نتانیاهو افراطی‌ترین کابینه رژیم صهیونیستی است؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین، در روزهای اخیر موضوع تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو با توجه به احتمال ورود شخصیت های افراطی به آن، مورد توجه قرار گرفته است.
بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود و رهبر راستگرایان افراطی اخیراً در انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با بدست آوردن اکثر کرسی‌ها، پیروز شد. وی روز یکشنبه هفته جاری از سوی اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی مأمور به تشکیل کابینه جدید شد و هم اکنون در حال رایزنی برای انتخاب وزرای جدید است.
یدیعوت آحرونوت روز گذشته در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه نوشت به نظر می‌رسد وزارت‌های جنگ، امور خارجه و دادگستری در دست حزب لیکود به ریاست نتانیاهو باشد.
در این گزارش به این مساله اشاره شده است که جدای از این وزارت خانه‌های کلیدی که در انحصار حزب لیکود باقی خواهد ماند، رقابت برای بدست گرفتن زمام وزارت خانه‌هایی نظیر دارایی، امنیت داخلی و ادیان میان جریان‌های راستگرا بالاست.
موضوعی که در روزهای اخیر بسیار مورد توجه رسانه‌های مختلف منطقه‌ای و بین المللی قرار گرفته، حضور احتمالی شخصیت‌های راستگرای افراطی در کابینه جدید به نخست وزیری نتانیاهو است.
یکی از گزینه‌های اصلی احراز وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «ایتمار بن گویر» است که شخصیتی بسیار تندرو و افراطی حتی در بین محافل صهیونیستی شناخته می‌شود. انتخاب احتمالی وی به عنوان وزیر در کابینه نتانیاهو، با توجه مواضع نژادپرستانه وی علیه فلسطینی‌ها نگرانی‌های زیادی را در پی داشته است.
بن گویر در راهپیمایی پرچم، قدس اشغالی، آوریل ۲۰۲۲
بن گویر کیست؟
ایتمار بن گویر رئیس حزب «قدرت یهودی»، از ساکنان شهرک صهیونیست نشین کریات اربع در شهر الخلیل در شمال کرانه باختری است. وی از پیروان «مئیر کاهانا» خاخام افراطی صهیونیست و رهبر جنبش کاخ است. جنبشی که در دهه ۸۰ میلادی از سوی دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی، تروریستی اعلام و فعالیت‌هایش در اراضی اشغالی ممنوع شد.
درباره جنبش کاخ که بن گویر از پیروان آن است جالب است بدانید که این جنبش بر بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین خود و کوچاندن آن‌ها به دیگر کشورها تاکید جدی داشته و معتقد است فلسطین تنها باید متعلق به صهیونیست‌ها باشد. جنبش کاخ شهرک‌سازی در اراضی اشغالی را نیز امری غیرقابل چشم‌پوشی و مذاکره می‌داند. این جنبش افراطی صهیونیستی در ابتدای اشغال فلسطین، از عاملان اصلی قتل عام و اخراج فلسطینی‌ها از سرزمین شأن بوده است که همچنان شخصیت‌های مرتبط با آن نظیر ایتمار بن گویر، در ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی حضوری جدی دارند.
نکته مهم دیگر درباره بن گویر این است که وی علاقه و ارادت شدیدی به «باروخ گلداشتاین» پزشک صهیونیستی استرالیایی الاصل دارد. تروریست صهیونیستی که ۲۸ سال پیش قتل عام حرم ابراهیمی را در هنگام نماز صبح رقم زد و ۳۰ فلسطینی را به شهادت رساند. رئیس حزب قدرت یهودی، باروخ گلداشتاین را قهرمان خود می‌داند و تا سال‌های سال تصویری از این قاتل صهیونیست را در اتاقش نصب کرده بود.
بن گویر با توجه به اعتقاد راسخی که به برتری یهود بر دیگران دارد، از شخصیت‌هایی است که نه از فلسطینی‌ها بلکه از همه غیر یهودیان کینه داشته و خواهان انتقام جویی از آنهاست. وی معتقد است هر کسی که به ارتش رژیم صهیونیستی آسیب برساند باید از اراضی اشغالی تبعید شود.
در سال ۲۰۰۷ ایتمار بن گویر به جرم نفرت پراکنی و تأیید گروه‌های تروریستی محکوم شناخته شد اما این مساله وی را از ادامه مسیر سیاسی اش باز نداشت، چه آنکه وی در جامعه‌ای زندگی می‌کند که خود از حامیان قتل و غارت بیشتر فلسطینی‌ها هستند.
اهداف خطرناک
ایتمار بن گویر همواره در سال‌های اخیر به اقدامات افراط گرایانه و مواضع نژادپرستانه علیه فلسطینی‌ها مشهور بوده است. وی از شخصیت‌های راستگرای صهیونیست محسوب می‌شود که همچنان بر لزوم اخراج همه فلسطینی‌ها، از سرزمین آبا و اجدادی شأن تاکید دارد.
بن گویر اخیراً در یک محفل عمومی صریحاً اعلام کرده که در صورتی که به عنوان وزیر امنیت داخلی در کابینه جدید انتخاب شود، آزادی عمل بیشتری به نیروهای پلیس و نظامیان صهیونیست جهت تیراندازی به سوی فلسطینی‌ها می‌دهد. در واقع وی با وجود اینکه هنوز به طور رسمی وارد کابینه رژیم صهیونیستی نشده، اقدامات تحریک آمیز خود را علیه فلسطینی‌ها آغاز کرده است، اقداماتی که نتیجه‌ای جز قتل و غارت بیشتر فلسطینی‌ها نخواهد داشت.
در روزهای اخیر نیز تصویری از همسر ایتمار بن گویر منتشر شده که در یک نشست رسمی در قدس اشغالی، به صورت مسلح حضور یافته است. وی در پی جنجالی شدن این رخداد مدعی شده که برای حفظ امنیت جانی خودش، مجبور است سلاح همراه داشته باشد!
همسر ایتمار بن گویر (نفر دوم از راست) به صورت مسلح در مراسمی در قدس، دو روز پیش
بهره سخن
در دهه‌های اخیر در بین کابینه‌های رژیم صهیونیستی، کابینه‌هایی که بنیامین نتانیاهو در رأس آنها قرار داشته همواره افراطی ترین سیاست‌ها را در قبال فلسطینی‌ها اتخاذ کرده اند. نتانیاهو در دوران نخست وزیری طولانی اش در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی، با مواضع تند و افراطی اش علیه فلسطینی‌ها شناخته می‌شود اما در صحنه عمل دستاوردهای وی در میدان اصلاً قابل توجه نبوده است.
در واقع سوابق سال‌های اخیر نشان داده که فلسطینی‌ها با وجود روی کار آمدن کابینه‌های تندرو، دست از مبارزه نکشیده و حتی عزم شأن جهت مبارزه با اشغالگران سرزمین شأن بیش از پیش تقویت می‌گردد. نتانیاهو نیز با وجود ارائه وعده‌های بزرگ به جامعه صهیونیستی در سال‌های اخیر، دستاوردی قابل اشاره نداشته و اقدامات وی در حد ترور ذلیلانه برخی رهبران فلسطینی و شخصیت‌های مقاومتی محدود مانده است.
افزایش قابل ملاحظه تلفات صهیونیست‌ها در عملیات‌های مقاومتی در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال‌های گذشته
در روزهای اخیر عملیات‌های مقاومتی و ضدصهیونیستی فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی به ویژه کرانه باختری رشد فزاینده ای داشته است، در یکی از این عملیات‌ها یک جوان فلسطینی با نفوذ به شهرک صهیونیست نشین ارئیل (در اراضی اشغال شده کرانه باختری) سه صهیونیست را به هلاکت رساند. بر اساس آمارها از ابتدای سال جاری ۲۹ صهیونیست در عملیات‌های مقاومتی به هلاکت رسیده اند که آماری کم سابقه در مقایسه با سال‌های اخیر است. در واقع به نظر می‌رسد ملت فلسطین در روزهای اخیر با فهم دقیق از شرایط موجود، استقبال گرمی از افراط گرایان صهیونیست داشته و به طور ضمنی به آنها هشدار داده اند که در صورت تشدید وضعیت، فلسطینی‌ها حضور میدانی خود را بیش از پیش تقویت خواهند کرد.
کد مطلب: 180698
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *