۰
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۴

انتخاب منطقه جغرافیایی برای خرید زمین در شمال

ما در این مقاله به انتخاب خود برای خرید زمین یا ویلا در شمال خواهیم پرداخت، و آیا زمین بهتر است بخریم یا ویلا کدام مورد برای ما از جایگاه بهتری برخوردار می باشد.
انتخاب منطقه جغرافیایی برای خرید زمین در شمال
ما در این مقاله به انتخاب خود برای خرید زمین یا ویلا در شمال خواهیم پرداخت، و آیا زمین بهتر است بخریم یا ویلا کدام مورد برای ما از جایگاه بهتری برخوردار می باشد. موضوع اصلی این مقاله تفاوت های خرید زمین یا ویلا در شمال به خصوص مازندران و گیلان خواهد بود، و اینکه چه مناطقی را برای خرید در شمال کشور انتخاب کنیم. نکته اول و در اینکه ما با تحقیقات به عمل آورده از اهل فن در زمینه خرید و فروش ملک در شمال کشور به شما توصیه خواهیم کرد که با توجه به اینکه افراد بیشتری اقدام به خرید ویلای آماده میکنند و قیمت بالای ویلاه های آماده و همچنین با توجه به اینکه خرید زمین و هزینه های آن برای ساخت یک ویلا به مراتب کمتر و مناسب تراز خرید یک ویلای آماده  برای شما خواهد بود ما به شما توصیه میکنیم که اقدام به خرید زمین کنید.
از دیگر مزایای خرید زمین علاوه برا اینکه تا 30 الی 40 درصد هزینه کمتری برای او خواهد داشت  اگر خود شخص اقدام به خرید زمین و ساخت ویلا نمایید میتواند ویلایی متناسب با سلیقه و نیاز خود را بسازد.با گیلیم همراه باشید.
انتخاب منطقه جغرافیایی برای خرید زمین در شمال
سوال: مازندران یا گیلان؟
یکی از نکاتی که در خرید زمین باید به آن توجه کرد محل خرید زمین است و ما باید توجه داشته باشیم که کدام منتطقه مناسب تر و سودآورتر خواهد بود .
معمولا برای خرید زمین باید به سمت موقعیت هایی برویم که در حال پیشرفت هستند و دارای آینده خوبی هستد، و از خرید زمین در مناطقی که رشد اقتصادی خود را کرده اند صرف نظر کنیم. با بررسی پروژه های در حال ساخت در مناطق مختلف می توان به فهمید که آینده زمین های آن منطقه رو به افزایش خواهد بود یا که خیر به عنوان مثال مناطقی که در حال ساخت و راه اندازی بزرگره و راه آهن به آنجا خواهند بود آینده خوبی خواهند داشت و با سرمایه گذاری میتوان در سال های بعد شاهد رشد چشمگیر قیمت زمین خود بود. باید توجه داشت که اگر به فکر فروش زمین خود در آینده هستید باید مناطقی را انتخاب نمایید که فروش زمین در انجا اسان تر باشد .
نکته: با توجه به پیشرفت چشمگیر زمین ها در مازندران و رشد بالای آن ها در چند سال اخیر در حال حاضر رشد زمین در مازندران به کندی پیش میرود ولی با توجه به مهاجرت زیاد به گیلان در سالیان اخیر رشد زمین در گیلان به سرعت بیشتری همراه بوده و خواهد بود و شما میتوانید گیلان را منطقه بسیار مناسبی برای خرید زمین انتخاب نمایید.
پس با انتخاب گیلان به عنوان منطقه مناسب جغرافیایی برای خرید زمین حالا باید گام بعدی برای خرید را برداریم:
در چه منطقه هایی از گیلان اقدام به خرید زمین کنیم:
سوال: بهترین مناطق خرید زمین در گیلان؟
خرید و فروش زمین در مناطق نزدیک به ساحل و مناطق کوهی در شمال کشور با توجه به طبیعت زیباتر و منحصربفرد همواره مورد استقبال بیشتر و خریداران بیشتری دارند از این رو این زمین ها نسبت به سایر زمین ها به خاطر تقاضا بیشتردارای قیمت به مراتب بالاتری هستند.
با توجه به متقاضیان زیاد برای خرید زمین های ساحلی و کمتر بودن زمین های ساحلی نسبت به زمین های کوهی و سایر زمین ها، علاوه بر قیمت بالاتر این زمین ها به سهولت فروش این زمین ها اشاره کرد .  زمین های ساحلی و زمین هایی که در فاصله کمی نسبت به ساحل هستند و در طرح هادی مربوط به زمین های مسکونی می باشند دارای قیمت به مراتب بالاتری هستند و پیشرفت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و آینده نگری خواهند بود.
از شهرهای ساحلی گیلان میتوتن به رودسر، کیاشهر، بند انزلی و چمخاله اشاره کرد کسانی که علاقه مند به خرید زمین ساحلی در شمال می باشند میتوانند از یکی از این مناطق را انتخاب کنند .
نکته: هنگام خرید و فروش زمین در گیلان حتما به طرح هادی زمین مربوطه توجه و دقت زیادی کنید.
نکته در خرید زمین های ساحلی کشور و استان گیلان میتوان به مرغوبیت بالای این زمین ها برای ویلاسازی و و تعداد بالای مناطق ساحلی استان گیلان اشاره کرد از شهرهای بزرگ مثل رشت و انزلی گرفته تا شهر های کوچیکتر مانند لاهیجان و رودسر که طرح سالمسازی دریا دارند.
زیباترین مناطق ساحلی در گیلان؟
اگر بخواهیم به زیباترین مناطق ساحلی استان گیلان اشاره کنیم شاید چاف و چمخانه که در بخش مرکزی شهرستان لنگرود قرار دارند را انتخاب کنیم این مناطق که قدمت تاریخی بسیاری دارند دارای مردم مهمان نواز و خونگرم می باشد که اغلب به کشاورزی و ماهی گیری مشغولند، و از معروف ترین محصول کشاورزی آن ها میتوان به برنج و هندوانه اشاره کرد.
نکات حقوقی که در خرید زمین باید رعایت شود؟
بعد از تمامی انتخاب های خود دررابطه با زمین و انتخاب موقیت آن به مهمترین نکته در خرید زمین که یک سری قوانین حقوقی و نگارش قلنامه می باشد می رسیم که در صورت نداشتن آگهی و اطلاعات دقیق میتوانید از یک فرد حقوقی کمک بگیرید تا گرفتار افراد سودجو و کلاهبردار نگردید در صورت عدم رعایت این نکته شما ممکن است دچار اشتباهات جبران ناپذیری بگردید.
یک: بررسی کامل صحت مجوزهای طرف فروشنده از نهادهای مربوطه
دوم: دقت در اینکه زمین مربوطه در طرح های تفصیلی و عمرانی قرار گرفته است یا خیر
سوم: برخی زمین ها دارای سند رسمی نمی باشند و به صورت دستی و سنتی نوشته شده اند قبل از خرید این زمین ها استعلامات لازم را از دفاتر اسناد رسمی جهت سلامت سند مربوطه را بگیرید.
توجه به نکات مهم در هنگام نگارش قلنامه شما حتما در نظر داشته باشید که قبل از نگارش قلنامه سند زمین را از فروشنده بخواهید و مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که تخصصی در خرید و هنگام نگارش قولنامه ندارید حتما از یک شخص حقوقی کمک بگیرید.
پس جهت جلوگیری از کلاهبرداری شما باید حتما یک مشاور املاک مطمئن پیدا کنید و توصیه می شود به بنگاه های شناخته شده و مورد تایید اهالی آن منطقه بروید و در صورت نیاز و یا شک و شبهه نسبت به مشاور املاک مورد نظر حتما مدارک آن را بررسی کنید.
میتوانید در پایان قولنامه از یک سری شروط فسخ قرارداد استفاده کنید، تا در صورتی که هر کدام از طرفین به تعهد خودشان عمل نکردند ضرر و زیان طرف مقابل را پرداخت کنند گذاشتن شوط فسخ به استحکام قرارداد تا زمان نهایی شدن کمک بسیاری خواهد کرد.
نتیجه گیری
در این مقاله ما به این نتیجه رسیدیم که خرید زمین مناسب تر و به صرفه تراز ویلا می باشد و گیلان برای خرید زمین نسب به مازنداران میتوتند سرمایه گذاری بهتری برای خرید زمین باشد با توجه به رشد بیشتر زمین در گیلان نسبت به مازنداران و همچنین درباره انواع زمین و مهمترین شهرهای استان گیلان برای خرید زمین اشاره کردیم و در پایان به یک سری نکات مهم حقوقی جهت پیشگیری از کلاهبرداری اشاره کردیم که امیدواریم از تمامی مطالب مربوطه بهره کافی را برده باشید و برای شما مفید واقع شده باشد .
https://gillim.ir/property-type/land/
کد مطلب: 180744
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *