۰
جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۰

استقبال آمریکا و تروئیکای اروپایی از تصویب قطعنامه ضدایرانی

آمریکا و سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک از تصویب قطعنامه ضدایرانی در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کردند.
استقبال آمریکا و تروئیکای اروپایی از تصویب قطعنامه ضدایرانی
به گزارش مردم سالاری آنلاین،در این بیانیه مشترک که روز جمعه منتشر شده آمده است: دول فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکا از تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص ایران استقبال می‌کنند. این قطعنامه در پاسخ به همکاری ناکافی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص مسائل جدی و حل‌نشده مرتبط با تعدات قانونی ایران ذیل توافق پادمانی پیمان عدم اشاعه هسته‌ای تصویب شده است.
در ادامه بیانیه آمده است: این دومین قطعنامه‌ای است که امسال توسط شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این زمینه تصویب شده است. شورا با این کار پیام واضحی فرستاد و گفته است که ضروری و واجب است که ایران تعهدات پادمانی ذیل پیمان عدم اشاعه هسته‌ای را انجام دهد و اقداماتی را بدون تاخیر اتخاذ کند.
در ادامه بیانیه آمریکا و تروئیکای اروپایی تصریح شده است: ایران باید توضیحات معتبر فنی برای وجود ذرات اورانیوم شناساییی شده در اماکن اعلام نشده در ایران ارائه کند و درخصوص مکان این مواد هسته‌ای و یا تجهیزات آلوده شفاف‌سازی کند. این قطعنامه بر حمایت قاطع از تلاش‌های مداوم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل‌وفصل این مسائل حیاتی با ایران تاکید می‌کند.
در انتهای این بیانیه آمده است: همانطور که شفاف ساخته‌ایم، اگر ایران این کار را انجام دهد و مدیرکل بتواند گزارش دهد، همه مسائل پادمانی حل‌نشده دیگر حل‌وفصل شده‌اند، آنوقت شورا می‌تواند به رسیدگی به این مسئله خاتمه دهد. ما امیدواریم که ایران با حسن نیت از فرصت همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت حل‌وفصل مسائل حل‌نشده استفاده کند تا دیگر لازم نباشد شورا در این خصوص اقدامات بیشتری انجام دهد.
بر اساس این گزارش، قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام روز گذشته با ۲۶ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۵ رای ممتنع به تصویب رسیده بود.
کد مطلب: 180961
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *