۰
سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰

ورود نیروهای نظامی به خوابگاه پسرانه؟

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: به نظر می‌رسد نیروی نظامی بدون هماهنگی با فرماندهی خود به محوطه خوابگاه پسرانه وارد شده و به نحوی خطای انسانی رخ داده است.
ورود نیروهای نظامی به خوابگاه پسرانه؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین، محمد مدرسی بیان کرد: هر چند پیگیری برای آزادی دانشجویان بازداشت شده بلافاصله انجام و اکنون هیچ یک از آنها در بازداشت نیست اما ورود افراد نظامی به محوطه خوابگاه دانشجویی به عنوان فضایی آموزشی ممنوع بوده و دانشجویان به این اتفاق معترض و ناراحت هستند.
وی گفت: هر چند ابعاد ماجرا هنوز به روشنی مشخص نیست اما به نظر می‌رسد این نیرو بدون هماهنگی با فرماندهی خود به محوطه خوابگاه پسرانه وارد شده و به نحوی خطای انسانی رخ داده است.
رئیس دانشگاه خلیج فارس افزود: ما دانشجویان خود را دوست داریم و از آنها حمایت می‌کنم اما گاهی شایعاتی برای بر هم زدن جو و آرامش این دانشگاه مطرح می‌شود که دانشجویان نباید به آنها توجه کنند.
مدرسی یادآورشد: تاکنون در این ارتباط دانشگاه با صدور بیانه‌ای خواستار بررسی ابعاد این ماجرا شده است.
در بیانیه‌ای که این دانشگاه با عنوان "بیانیه دانشگاه خلیج فارس در خصوص ورود یک نفر نیروی نظامی بدون هماهنگی به محوطه خوابگاه دانشجویی یادگار 1" منتشر کرد، آمده است: بی‌تردید مدیریت شرایط حساس کنونی به عقلانیت و قانون‌مداری نیازمند است.
هرآنچه به گونه ای موجب تحریک احساسات و ایجاد ابهام در اذهان عمومی شود، نه تنها به حل مسائل جامعه کمک نخواهد کرد بلکه موجب التهاب بیشتر نیز خواهد شد.
ورود نیروهای مسلح به محیط‌های دانشگاهی و آموزشی بنا بر قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی ممنوع است. رئیس، اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه خلیج فارس ضمن تأکید بر حفظ آرامش و امنیت جامعه، مراتب اعتراض شدید خود از ورود بدون هماهنگی یک نفر نیروی نظامی به محوطه خوابگاه دانشجویی را اعلام می دارد. هیأت رئیسه دانشگاه ضمن دلجویی از دانشجویان عزیز، تقاضای پیگیری جدی موضوع برای جلوگیری از تکرار چنین اقدامی را از مراجع ذی صلاح خواستار است."
کد مطلب: 181222
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *