۰
سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰
حسن همتی:

آمریکا به غلط‌کردن می‌افتد

غرب به دنبال وقت‌کشی است
حسن همتی نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت گفت: آمریکا و کشورهای غربی چشم به ایران دوخته‌اند که اغتشاشات به یک نتیجه برسد و با این تفکر که نهایتا آنچه که میخواهیم را در ایران بدست خواهیم آورد در واقع کارشکنی میکنند ولی خودشان نیز میدانند که این کار شدنی نیست و در نهایت به غلط کردن خواهند افتاد.
آمریکا به غلط‌کردن می‌افتد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،میخائیل اولیانوف؛ نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین رویکرد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین منعطف اعلام کرده و گفته بود که اکنون نوبت اقدام از سوی دولت آمریکا هستیم و توپ در زمین آمریکاست.
اخیرا راب مالی، نماینده آمریکا در مذاکرات هم در چند مصاحبه‌ی اخیر خود صراحتا تاکید کرده که واشنگتن تمایلی برای ادامه‌ی گفتگوها و احیای برجام ندارد ولی در واشنگتن تعدادی از سیاستمداران معتقدند که اگر برای مهار توان هسته ای ایران، نیاز به یک توافق باشد، کاخ سفید نباید از آن چشم بپوشد. به تازگی نیز وزیر خارجه کشورمان اعلام کرده آمریکا از طریق برخی وزرای خارجه پیام داده و برای مذاکرات عجله دارند.
حسن همتی؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: از طرف ما تکلیف برجام مشخص است و طرف‌های غربی باید شروط ما را قبول کنند.
وی ادامه داد: در حوادث اخیر که مستقیم و غیرمستقیم مورد حمایت آمریکا و برخی کشورهاست، مشاهده کردیم که در این خصوص نیز اظهار نظر کردند و در امورات کشور دخالت کردند که این کارشان مغایر با حسن روابط دیپلماتیک است. 
آمریکا به غلط کردن می‌افتد 
همتی تاکید کرد: آمریکا و کشورهای غربی چشم به ایران دوخته‌اند که اغتشاشات به یک نتیجه برسد به همین دلیل در مذاکرات برجام کمی سست شده‌اند و با این تفکر که نهایتا آنچه که میخواهیم را در ایران بدست خواهیم آورد در واقع کارشکنی میکنند ولی خودشان نیز میدانند که این کار شدنی نیست و در نهایت به غلط کردن خواهند افتاد.
از مواضع خود عقب‌نشینی نمیکنیم
این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شرایط ما در مذاکرات برجام خاص است و تا زمانیکه غربی‌ها شرایط ما قبول نکنند امکان ندارد که مذاکرات به نتیجه برسد زیرا ما قصد نداریم از مواضع خود عقب‌نشینی کنیم زیرا قبول شرایط تحمیلی غربی‌ها به ضرر ملت ایران خواهد بود و نمیتوانیم از حق مردم بگذریم زیدا باید جوابگو باشیم. 
وی افزود: همیشه بین ما و غربی‌ها تقابل وجود داشت ولی چون موضوع برجام یک مطالبه ملی است ما کوتاه نمی‌آییم زیرا تضمینی برای اجرای برجام از سوی آمریکا داده نمیشود و این فکر کاملا اشتباه است که آمریکا کسی فکر کند آمریکا صادقانه جلو می‌آید.
آمریکا و اروپا به دنبال وقت‌کشی هستند
همتی در بخش پایانی گفتگو با بیان اینکه آمریکا و اروپا دروغگوست گفت: آمریکا اگر در وعده‌ها و حرف‌هایش صادق بود چرا هر روز یک نفر به افراد تحریمی خود اضافه میکند؟ روزانه به تعداد اشخاص حقیقی و حقوقی تحریمی افزوده میشود پس مشخص است که نمیتوان اعتماد کرد و حاضر نیستند که حق و حقوق ایران و ایرانی را به رسمیت بشناسند و با بهانه‌های مختلف، مذاکره برای مذاکره و وقت‌کشی را پیش گرفته‌اند.
منبع:دیده بان ایران
کد مطلب: 181364
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *