کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نحوه ثبت نام خودرو در بورس کالا با کد بورسی

4 آذر 1401 ساعت 1:00

مدتی است برخی شرکت‌های خودروسازی، محصولات خود را در بورس کالای ایران عرضه می‌کنند. هدف از این عرضه‌ها نیز، ایجاد بازاری امن، برای خرید انواع خودرو، با قیمت‌های منصفانه است. اما چگونه باید از بورس کالا خودرو خرید؟


به گزارش مردم سالاری آنلاین، در سال‌های گذشته، با توجه به تورم و شرایط اقتصادی و همچنین تحرکات دلالان، خرید خودرو با قیمت مناسب، برای متقاضیان واقعی، دشوار بوده است. اما در حال حاضر، امکان خرید خودرو، از طریق بورس کالا برای اقشار مختلف جامعه و با قیمت مناسب، فراهم شده است.
طی ماه‌های اخیر هم عرضه خودرو در بورس کالا مورد توجه و استقبال متقاضیان قرار گرفته و سبب ترغیب خودروسازان برای عرضه محصولات بیشتر شده است. بر همین اساس دانستن نحوه خرید خودرو از بورس کالا موضوعی بااهمیت محسوب می‌شود.
اما ثبت نام خودرو با کد بورسی با همان خرید خودرو از بورس کالا چگونه است؟ متقاضیان، جهت خرید خودرو از بورس کالا، باید شرایط لازم معامله در این بازار را دارا باشند. افرادی که قصد خرید خودرو از بورس کالا را دارند، باید در ابتدا کد بورسی داشته باشند. خریداران در بورس کالا حتی اگر سهامدار نیز باشند باید کد بورسی بازار فیزیکی بورس کالا را هم دریافت کنند.
متقاضیان جهت خرید خودرو از بورس کالا، می‌توانند از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری‌های معتبر، خودروی مورد نظر خود را به صورت آنلاین، خریداری نمایند. متقاضیان باید ابتدا حساب وکالتی داشته باشند؛ یعنی با در دست داشتن فرم معرفی‌نامه دریافت کد بورسی بازار فیزیکی بورس کالا، به یکی از شعب بانکی مورد نظر خود، مراجعه نموده و سپس، اقدام به افتتاح حساب وکالتی، نمایند.
جهت خرید خودرو از بورس کالا، باید مبلغ ذکر شده برای خرید خودرو در بورس کالای ایران، روز پیش از عرضه کالا، به حساب وکالتی واریز گردد.


کد مطلب: 181559

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/181559/نحوه-ثبت-نام-خودرو-بورس-کالا-کد-بورسی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir