کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیش بازی ایران - ولز

یوزهای زخمی به سوی اژدها

4 آذر 1401 ساعت 10:28

تیم ملی فوتبال ایران امروز در چارچوب مسابقات دور گروهی جام جهانی قطر 2022 به مصاف تیم ملی ولز می‌رود.


به گزارش مردم سالاری آنلاین،هری ویلسون، هافبک ولز، انتظار دارد در دیدار روز جمعه، با تیم مصمم ایران روبرو شود که از شکست مقابل انگلیس ناامید است اما انگیزه زیادی برای کسب پیروزی دارد.
ایران جام جهانی را با شکست 6-2 مقابل انگلیس آغاز کرد، اگرچه در 6 بازی تنها یک بار - در جام جهانی آلمان 2006 - در دو بازی اول شکست خورده است.
یک پنالتی دیرهنگام گرت بیل باعث شد تا ولز مقابل آمریکا به تساوی 1-1 دست یابد و اولین برد در جام جهانی پس از سال 1958، اکنون هدف ایران خواهد بود.
اما ویلسون، که نقش کاملی در برابر ایالات متحده داشت، انتظار دارد که ایران در ورزشگاه احمد بن علی بسیار بیشتر از بازی با انگلیس تلاش کند.
ویلسون گفت: «این یک نتیجه دشوار برای آن‌ها بود. انگلیس همیشه حریف سرسختی است. آن‌ها به دنبال واکنش خواهند بود و من فکر می‌کنم این چیزی است که ما شاهد آن خواهیم بود. این به ما بستگی دارد که مطمئن شویم برای کسب سه امتیاز در فرم آماده هستیم یا خیر.»
بیل با پنالتی برابر آمریکا اکنون 41 گل در 109 بازی ملی برای کشورش به ثمر رسانده است. 
ویلسون گفت: "بیل ما را در بازی‌های سخت همراهی می‌کند و به گل می‌رسد. با توجه به عملکرد او در طول سال‌ها، من فکر می‌کنم او شایسته بازی در جام جهانی قبل از بازنشستگی است.»
ایران پس از باخت سنگین مقابل انگلیس، از 9 دیدار خود با تیم‌های اروپایی در جام جهانی، 7 شکست و 2 تساوی کسب کرده و 20 گل دریافت کرده است.
هر چیزی غیر از پیروزی مقابل ولز باعث می‌شود کارلوس کی روش و تیمش با خروج زودهنگام از جام جهانی روبرو شوند، اما دستیار سابق منچستریونایتد به بازیکنانش ایمان دارد.
او گفت: «دیدگاه من [در مورد بازی انگلیس] ساده و بسیار عمل گرایانه است: بازی در نیمه اول زمانی به پایان رسید که ما گل‌هایی را دریافت کردیم که عادت به دریافت آن‌ها نداشتیم. با نتیجه 3-0، تنها هدف تیم ما این بود که از بازی لذت ببریم و شجاع باشیم، متحد باشیم و بجنگیم تا در لحظاتی که انگلیس به ما اجازه داد، فوتبال خود را بازی کنیم.
چیزی که می‌توانم به عنوان نتیجه بگویم این است که برنده می‌شویم یا یاد می‌گیریم. ما این امتیاز را داشتیم که در بازی مقابل انگلیس چیزهای زیادی یاد بگیریم و اکنون برای بازی مقابل ولز آمادگی بیشتری داریم.»
مسابقه روز جمعه تنها دومین مسابقه تاریخ بین دو تیم خواهد بود و ولز - که یک پله بالاتر از ایران در رده بندی فیفا قرار دارد - در یک بازی دوستانه 44 سال پیش با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.
بازیکنان قابل توجه 

ولز: کیفر مور
بیل ممکن است ستاره مقابل ایالات متحده باشد، اما معرفی مور در نیمه دوم بود که مسابقه را تغییر داد و یک نقطه قایل توجه را برای ولز در یک سوم پایانی ایجاد کرد.
مور در طول مدت حضورش در زمین یک تهدید بود، همانطور که در طول رقابت‌های مقدماتی اینطور بود و مطمئنا اکنون این مسابقه مهم را با ایران را از ابتدا آغاز خواهد کرد.
مور علیرغم اینکه فقط 45 دقیقه بازی کرد، بیش از هر هم تیمی خود در ولز برابر مقابل ایالات متحده آمریکا درگیر شد (چهار شوت و سه ضربه داخل چارچوب) و همچنین حداقل دو ضربه بیشتر در محوطه جریمه حریف داشت.
ایران: مهدی طارمی
عملکرد طارمی نور درخشانی برای ایران در شکست مقابل انگلیس بود و مهاجم پورتو دو گل به ثمر رساند.
این باعث شد طارمی اولین بازیکن ایران باشد که در یک جام جهانی بیشتر از یک گل به ثمر رسانده و همچنین اولین بازیکن یک کشور آسیایی باشد که در یک بازی در این رقابت‌ها دو گل به ثمر رسانده است.
این بازیکن 30 ساله مطمئناً می‌تواند در مقابل ولز خط حمله را کنار هم جمع کند اما کی روش به بازیگران مکمل خود مانند وحید امیری و علیرضا جهانبخش امیدوار است.
منبع:ایلنا


کد مطلب: 181659

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/181659/یوزهای-زخمی-سوی-اژدها

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir