۰
جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۵

علی‌اف نشست با پاشینیان در بروکسل را لغو کرد

نشست از پیش برنامه ریزی شده میان رئیس جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان در شهر بروکسل لغو شد.
علی‌اف نشست با پاشینیان در بروکسل را لغو کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،خبرگزاری اینترفاکس روسیه نوشت، نشست میان الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان که برای تاریخ هفتم دسامبر در شهر بروکسل برنامه ریزی شده بود، لغو شده است.
در گزارش اینترفاکس آمده است، تصمیم به لغو این نشست از سوی الهام علی اف‌ در اعتراض به شرط گذاری‌های پاشینیان گرفته شد. به گفته علی اف، پاشینیان گفته تنها در صورتی که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در نشست مذکور حضور داشته باشد در آن شرکت خواهد کرد.
جمهوری آذربایجان، فرانسه را به جانبداری از ارمنستان در اختلاف چندین دهه‌ای بر سر منطقه قره باغ متهم کرده است.
علی اف امروز (جمعه) گفت که هفتم دسامبر با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در بروکسل دیدار نخواهد کرد زیرا رهبر ارمنستان خواستار حضور ماکرون در مذاکرات شده است.
علی‌اف در یک کنفرانس بین المللی در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان گفت: پاشینیان تنها به شرطی با این دیدار موافقت کرده که ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در آن شرکت کند. این یعنی این دیدار برگزار نخواهد شد.
او پاشینیان را به تلاش برای "برهم زدن مذاکرات صلح" متهم کرد.
ارمنستان هنوز واکنشی به این تصمیم نشان نداده است.
روز چهارشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با پاشینیان در حاشیه اجلاس سازمان پیمان امنیت مشترک در شهر ایروان دیدار کرد. این دیدار بعد از آن صورت گرفت که پاشینیان از امضای پیش نویس بیانیه اجلاس این سازمان به دلیل در نظر نگرفتن یک توافق برای ارائه کمک نظامی به کشورش خودداری کرد.
کد مطلب: 181703
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *