۰
جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰

رکود افزایش 12 میلیونی«هایما S7 پلاس»در یک هفته

بازار خودرو در اولین روزهای آذرماه رشد یک تا 12 میلیون تومان در بازار داشت و «هایما S7 پلاس» رکورد رشد قیمت را در این هفته شکست.
رکود افزایش 12 میلیونی«هایما S7 پلاس»در یک هفته
به گزارش مردم سالاری آنلاین،ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در هفته سپری شده با توجه به تداوم ناآرامی ها بازار خودرو در بسیاری از روزها شکل ثابت به خود گرفته بود و تغییر قیمتی نداشت و نوسان قیمت ثبت شده در برخی روزها هم تنها به دلیل تکان‌های حواشی بازار بوده است.
نوسان قیمتی خودروها در بازار موجب شده تا بازار خودروهاز صفر همچنان در رکود بسر برد و مشتری چندانی نداشته باشد. به گفته فعالان این بازار در حال حاضر گرایش خریداران بیشتر به خرید خودروی کارکرده است و خودروهای بدون کارکرد در بازار چندان متقاضی ندارند و این امر موجب شده تا شاهد تداوم رکود در این بازار باشیم.
شاید بتوان انتظار برای ورود خودروهای وارداتی را یکی از عوامل رکود خودروهای داخلی دانست، عاملی که چند ماهی است بر بازار خودرو سایه انداخته است. اما در کنار این عامل فعالان بازار معتقدند که ناآرامی اخیر نیز بر فاصله گرفتن خریداران از بازار بی تاثیر نبوده است. به گفته فعالان بازار خودرو علاوه بر عوامل مذکور نوسان پی در پی نرخ دلار هم در تغییر قیمت خودرو اثرگذار بوده و موجب شده تا این بازار تغییراتی به خود ببیند. 
قیمت کوییک در بازار خودرو
ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که این هفته خانواده کوییک در بازار با رشد یک تا پنج میلیونی قیمت در بازار عرضه شدند. رصد بازار نشان دهنده آن است که «کوییکR» با افزایش یک میلیونی در بازار 229 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم با رشدی پنج میلیونی در بازار 222 میلیون تومان قیمت خورد. «شاهین» هم رشدی پنج میلیونی داشت و در بازار 372 میلیون تومان دست به دست شد.
قیمت تیبا در بازار خودرو
از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که این هفته «تیبا صندوقدار» با افزایش چهارمیلیونی در بازار 212 میلیون قیمت خورد و «تیبا 2 معمولی» بدون تغییر 220 میلیون تومان دست به دست شد. قیمت «ساینا» هم با رشد سه میلیونی در بازار به 226 میلیون تومان رسید.
قیمت پژو در بازار
از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که «پژو 207 دنده ای» در بازار با افزایش 2 میلیونی در بازار 447 میلیون تومان دست به دست شد.
قیمت سمند در بازار
اما «سمند LX با موتورEF7» هم با افزایش 2 میلیونی در بازار 366 میلیون تومان دست به دست شد.
قیمت سایر پرطرفدارها
در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار هم «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته با رشدی 6 میلیونی در بازار 577 میلیون تومان دست به دست شد و  «دنا معمولی» هم با افزایش چهار میلیونی در بازار 428 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «تارا دنده ای» هم با افزایش پنج میلیونی در بازار 447 میلیون تومان قیمت خورد.
قیمت هایما S7 پلاس
اما ارزیابی بازار از روند قیمتی «هایما S7پلاس» از رشد 12 میلیونی این خودرو حکایت دارد. قیمت این خودرو در این هفته به یک میلیارد و 110 میلیون تومان رسید.
منبع:اقتصادنیوز
کد مطلب: 181708
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *