کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظهور دوباره و سئوال برانگیز دختر رهبر کره شمالی

6 آذر 1401 ساعت 16:41

رهبر کره شمالی بار دیگر در یک فعالیت نظامی رسمی در کنار دختر خود ظاهر شد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از یونهاپ،«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بار دیگر در یک فعالیت نظامی رسمی در کنار دختر خود ظاهر شد.
بعد از آن که چند روز قبل یعنی در هجدهم ماه جاری دختر رهبر کره شمالی برای نخستین بار در کنار سکوی شلیک موشک بالستیک قاره پیمای«هواسونگ»  ظاهر شد بار دیگر در  مراسم گرفتن عکس یادگاری با شرکت کنندگان در شلیک این موشک ظاهر شد.
خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز در این باره نوشت رهبر کره شمالی به همراه دختر مورد علاقه اش در مراسم گرفتن عکس یادگاری شرکت کرد.
این خبرگزاری عکس های زیادی از رهبر کره شمالی و دخترش در محل گرفتن عکس یادگاری منتشر کرد.
دختر رهبر کره شمالی در نخستین ظهورش به همراه پدرش پالتوی زمستانه سفید رنگی به تن داشت که نشان می دهد وی دانش آموز ابتدایی است اما در دومین ظهور خود پالتوی پشمی سیاهی به تن داشت و موهای خود را نیز به گونه ای شانه کرده بود که نشان دهد دختری بالغی است.
برخی منابع اطلاعاتی روز 22 ماه جاری اعلام کردند دختری که پدرش را در 18 ماه در مکان شلیک موشک بالستیک قاره پیما همراهی اش کرد دختر دوم کیم جونگ اون است.
«کوان سون سیه» وزیر وحدت در واکنش به ظاهر شدن دختر کیم گفت که هدف کره شمالی از ظهور این دختر ارسال پیام به جامعه کره شمالی و جامعه بین المللی است مبنی بر اینکه شلیک موشک قاره پیما یک رخداد عادی روزانه در زندگی روزمره است.
در همین حال، رهبر کره شمالی اعلام کرد که «پرتاب موشک‌های بالستیک قاره پیما ثابت کرد که کره شمالی می‌تواند با هژمونی ایالات متحده مقابله کند».
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شنبه شب با اشاره به پرتاپ موشک‌های بالستیک قاره پیما گفت که این به وضوح به جهان نشان داد که پیونگ یانگ یک قدرت هسته‌ای کامل است.
رهبر جمهور کره شمالی تأکید کرد که ساخت قدرت هسته‌ای از بیشترین اهمیت برخوردار است.
وی افزود: دانشمندان باید به کار خود برای گسترش و تقویت بازدارندگی هسته ای در مسیری فوق العاده و سریع ادامه دهند.
خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد، دانشمندان متعهد شدند که از "قدرت مطلق" کیم دفاع کنند و موشک‌ها تنها در جهتی که کیم به آن اشاره کرد با قدرت پرواز خواهند کرد.
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد که کشورش قصد دارد صاحب «قدرتمندترین نیروی هسته‌ای جهان» شود.
بنا بر گزارش رسانه‌های دولتی این کشور، کیم این خبر را روز یکشنبه در جریان مراسم ارتقای درجۀ ده‌ها افسر نظامی که در پرتاب موشک بالستیک جدید دخیل بودند، اعلام کرده و گفته است: «هدف نهایی کره شمالی، داشتن قدرتمندترین نیروی استراتژیک جهان است. یک نیروی مطلق و بی‌سابقه در قرن.»
در جریان این مراسم که بار دیگر دخترش او را همراهی می‌کرد، کیم جونگ اون ادعا کرد که «تقویت توانمندی‌های هسته‌ای کشور» قدرت محافظت از کرامت و حاکمیت دولت و مردم را دوچندان خواهد کرد.
پرتاب آزمایشی «هواسونگ-١٧» که بزرگترین موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی است، در ۱۸ نوامبر(۲۷ آبان) انجام شد و کیم جونگ اون همزمان با پرتاب این موشک نیز اعلام کرده بود با تمام توان با «تهدیدات هسته‌ای ایالات متحده» مقابله خواهد کرد.
کیم در سخنرانی اخیر خود نیز «هواسونگ-١٧» را «قوی‌ترین سلاح استراتژیک جهان» توصیف کرد و گفت که این موشک نشان‌دهندۀ عزم و توانایی کره شمالی برای ساختن «قوی‌ترین ارتش جهان» است.
او همچنین افزود که دانشمندان کره شمالی «در توسعه فناوری نصب کلاهک‌های هسته‌ای روی موشک‌های بالستیک به پیشرفت شگفت‌انگیزی دست یافته‌اند» و ابراز امیدواری کرد که این موفقیت‌ها، توانایی‌های بازدارندگی هسته‌ای کشور را با سرعت فوق العاده‌ای افزایش دهد.
رسانه‌های دولتی کره شمالی همچنین عکس‌هایی از کیم در کنار دانشمندان، مهندسان و مقامات نظامی شرکت کننده در این آزمایش منتشر و اعلام کردند که این افراد متعهد شدند از «اقتدار مطلق» حزب و کیم دفاع کنند و موشک‌هایشان تنها در جهت‌هایی به پرواز درآیند که کیم تعیین می‌کند.
پرتاب موشک بالستیک «هواسونگ-١٧» که می‌تواند به خاک اصلی ایالات متحده برسد، واشنگتن را بر آن داشت تا از شورای امنیت سازمان ملل بخواهد بیانیه‌ای را برای پاسخگو کردن کره شمالی صادر کند.
بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی کره شمالی، کمیته قدرتمند مجلس عالی خلق کره شمالی نیز به موشک «هواسونگ-١٧» نشان‌های افتخار متعددی از جمله «ستاره طلای کره شمالی و نشان درجه یک پرچم ملی کره شمالی» اعطا کرده است.


کد مطلب: 181904

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/181904/ظهور-دوباره-سئوال-برانگیز-دختر-رهبر-کره-شمالی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir