۰
يکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۰

کشمکش دلار و بازارساز

بانک مرکزی همچنان سیاست افزایش فشار بر فنر دلار را از مسیر ارزپاشی و خبردرمانی ادامه می‌دهد. بازارساز در حالی تلاش می‌کند قیمت دلار را با روش‌های انتظامی کنترل کند که اسکناس آمریکایی در سایه نااطمینانی‌های اقتصادی و تنش‌های سیاسی بین‌المللی تمایل فراوانی به صعود نشان می‌دهد.
کشمکش دلار و بازارساز
به گزارش مردم سالاری آنلاین،امروز هم دلار آزاد برای رشد مبارزه می‌کند و اکنون در کانال 35 هزار تومانی قرار گرفته است؛ این در حالی است که روز گذشته قیمت دلار با اندکی افت در مسیر کانال پایین‌تر قرار گرفته بود.
در بازارهای همسایه، قیمت دلار افزایشی بوده است. دلار سلیمانیه اکنون در سطح 35 هزار و 650 تومان قرار دارد و دلار هرات نیز 35 هزار و 330 تومان قیمت می‌خورد. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود دلار تهران نیز بتواند افزایش را تجربه کند.
این سخنی است که کارشناسان بازار بر آن تاکید می‌کنند؛ بانک مرکزی کوشیده است طی هفته‌های اخیر سیاست ارزپاشی را مجددا به کار گیرد تا از شتاب رشد دلار بکاهد؛ کارشناسان این سوال را مطرح کرده‌اند که منابع ارزی بانک مرکزی تا چه زمانی توان و ظرفیت پشتیبانی از این سیاست نخ‌نما را خواهد داشت؟ به ویژه اینکه شرایط تحریمی، راه را بر تجارت آسان بین‌المللی بسته است و از همین رو کشور با محدودیت منابع ارزی روبروست.
بر همین اساس کارشناسان بر این باورند که کنترل فعلی قیمت دلار با این روش‌ها، کنترلی موقتی خواهد بود و در نهایت اسکناس آمریکایی راه خود را در پیش خواهد گرفت.
کد مطلب: 181928
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *