۰
دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۴

ورود کمیسیون اصل نود به معضل آلودگی هوا

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از ورود این کمیسیون به موضوع وارونگی هوا و راهکارهای مقابله با آن پیش از شروع فصل سرما و پدیده ریزگردها خبر داد.
ورود کمیسیون اصل نود به معضل آلودگی هوا
به گزارش مردم سالاری آنلاین،علی خضریان در توضیح جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰ با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاونان این سازمان گفت: موضوع وارونگی هوا و راهکارهای مقابله با آن پیش از شروع فصل سرما و پدیده ریزگردها، پروژه‌های فاقد مجوزهای زیست محیطی، برنامه‌های این سازمان برای حفاظت از حیات وحش و تنوع زیستی و اجرای ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده موضوع عوارض سبز از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.
وی با اشاره به مصوبات مربوط به موضوع وارونگی هوا و راهکارهای مقابله با آن پیش از شروع فصل سرما و پدیده ریزگردها، گفت: در این جلسه مقرر شد سازمان حفاظت محیط زیست ظرف ۱۰ روز آینده گزارش مشروح دقیق و با تفکیک وظایف هر دستگاه در مورد قانون هوای پاک را به کمیسیون ارائه کند؛ همچنین مقرر شد میزان اجرای تکالیف دستگاه‌ها و میزان اجرای این وظایف مشخص شود و نهایتا راهکار خروج از موانع و اصلاح قانون ارائه شود.
خضریان درباره جمع‌بندی این جلسه بیان کرد: مقرر شد سازمان حفاظت محیط زیست در مقاطع سه ماهه با رصد متناوب موضوع هوای پاک، ریزگردها و مقابله با پدیده وارونگی هوا گزارش‌های دوره‌ای به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه کند؛ همچنین ارائه گزارشی از اقدامات حقوقی و پیگیری قضائی این سازمان نسبت به دستگاه‌هایی که قصور داشتند از دیگر مصوبات بود.
نماینده مردم تهران در رابطه با مصوبات مسئله پروژه‌های فاقد مجوزهای زیست محیطی، گفت: مقرر شد مسئله مجوزهای مشروط و اولیه مورد کارشناسی دقیق قرار بگیرد و راه‌های دور زدن قانون و مقررات لازم الاجرا و پیوست‌های این مهم تعیین شود تا با همراهی سازمان برنامه و بودجه پروژه‌ای که مجوز زیست محیطی ندارد به آن تخصیص اعتبار صورت نگیرد.
خضریان در ادامه درباره برنامه‌های سازمان برای حفاظت از حیات وحش و تنوع زیستی، گفت: در این راستا مقرر شد برای جبران کمبود نیروی انسانی تعاملی سازنده از سوی سازمان برای حفاظت محیط زیست با بسیج، نیروهای جهادی و غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌های تخصصی صورت بگیرد.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین مسئله شکار به صورت کلی و شکار تفریحی مورد بحث قرار گرفت؛ با توجه به ضرورت سیاست‌گذاری‌ها بر اساس نگاه شرعی و اخلاقی، مقرر شد نتیجه این مهم هر چه سریع‌تر مشخص شود تا شکاف قانون در خصوص شکار قرقی و موضوعات مرتبط با محیط بانی مشخص و لایحه اصلاحی ارائه شود.
کد مطلب: 182025
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *