۰
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۸

سریلانکا یک کشتی ایران را توقیف کرد

سریلانکا یک کشتی ایرانی را بر اساس ادعای طلب ۲۵۰ میلیون یورویی بانکی آلمانی از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توقیف کرد.
به گزارش تسنیم، روزنامه تایمز هند خبر داد دولت سریلانکا به درخواست یک بانک آلمانی از ۲ هفته پیش کشتی متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را توقیف کرده است.
بر اساس این گزارش شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای خرید یک کشتی به نام «ام وی شره» اقدام به دریافت ۲۵۰ میلیون یورو وام از بانکی در آلمان کرده و پس از خرید این کشتی نام آن را به «ام وی آمینا» تغییر داده است.
بانک آلمانی که در این گزارش نامش ذکر نشده است به بهانه این اقدام خواستار توقیف کشتی مزبور و تسویه مطالبات خود شده است.
این کشتی در روز ۱۸ نوامبر از چین به راه افتاده بود که در ۶ دسامبر به سریلانکا رسید و در روز ۱۴ دسامبر در بندر گاله متوقف شد و اسناد و مدارک آن از جمله گذرنامه خدمه آن توسط مقامات سریلانکایی توقیف شد.
به گفته منابع مطلع کشتی مزبور چندین بار تلاش کرد از آب های سریلانکا خارج شود که دولت سریلانکا مانع این اقدام شد. ۱۶ ایرانی و ۸ هندی خدمه این کشتی هستند.
بر اساس این گزارش دادگاهی در سریلانکا دستور داده است این کشتی ایرانی به نزدیکی بندر گاله انتقال داده شود اما ناخدای آن از وجود نقض فنی در موتور کشتی و عدم امکان انجام چنین کاری خبر داده است. دادگاه سریلانکایی قرار است ۱۰ ژانویه ۲۰۱۳ پرونده مربوط به این کشتی را بررسی کند.
کد مطلب: 18226
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *