۰
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۲

جلسات بی‌نتیجه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور باز هم ادامه یافت

پارلمان لبنان امروز (پنجشنبه) در هشتمین جلسه خود برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور باز هم ناکام ماند و به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان جلسه لغو و پنجشنبه هفته آینده تاریخ جلسه جدید اعلام شد.
جلسات بی‌نتیجه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور باز هم ادامه یافت
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از سایت النشره،هشتمین جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور جدید پس از به حد نصاب رسیدن تعداد نمایندگان حاضر به ریاست نبیه بری آغاز شد.
در دور اول رای‌گیری نتایج به این شرح بود: ۵۲ برگه سفید، چهار رای باطل، ۳۷ رای برای میشل معوض، ۹ رای برای لبنان جدید، چهار رای برای عصام خلیفه، دو رای برای زیاد بارود، و بشاره ابی یونس و بدری ضاهر هر کدام یک رای.
دور دوم رای‌گیری نیز به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان لغو شد.
بری در ادامه پنجشنبه هفته آینده هشتم دسامبر را تاریخ جلسه جدید اعلام کرد.
نامزد ریاست جمهوری لبنان در دور اول رای‌گیری به دو سوم آراء ۱۲۸ نماینده پارلمان لبنان یعنی دستکم ۸۶ رای نیاز دارد و در صورتی که در دور اول هیچ یک از نامزدها پیروز نشوند، در دور دوم که در همان جلسه برگزار خواهد شد، نامزد ریاست جمهوری تنها با کسب ۶۵ رای پیروز خواهد شد.
اولین جلسه انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان به جای میشل عون، رئیس جمهور سابق که دوره مسؤولیتش ۳۱ اکتبر به پایان رسید، ۲۹ سپتامبر برگزار شد و تلاش‌های مقامات لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور تا قبل از پایان دوره مسؤولیت میشل عون ناکام ماندند.
عون ۳۰ اکتبر ضمن انتقاد از نجیب میقاتی، نخست وزیر مکلف در تشکیل کابینه، در حکمی دولت پیشبرد امور به ریاست میقاتی را مستعفی اعلام کرد.
در نهایت، پارلمان لبنان با ادامه کار دولت میقاتی به عنوان دولت پیشبرد امور تا زمان انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور موافقت کرد.
کد مطلب: 182342
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *