۰
جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۴

حمله بانک مرکزی اروپا به بیت کوین و ارزهای دیجیتال

بانک مرکزی اروپا در تازه‌ترین اظهار نظر خود، از رمزارز بیت‌کوین انتقاد شدیدی کرده و آن را دارایی مناسبی جهت سرمایه‌گذاری معرفی نکرده است.
حمله بانک مرکزی اروپا به بیت کوین و ارزهای دیجیتال
به گزارش مردم سالاری آنلاین،بانک مرکزی اروپا در تازه‌ترین اظهار نظر خود، از رمزارز بیت‌کوین انتقاد شدیدی کرده و آن را دارایی مناسبی جهت سرمایه‌گذاری معرفی نکرده است. البته برخی از ادعاهای منتشر شده توسط بانک مرکزی اروپا مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.
دیدگاه منفی بانک مرکزی اروپا
بیت‌کوین به زودی به بیراهه خواهد رفت، این رمزارز اکثرا برای انجام معاملات غیرقانونی به‌کار گرفته می‌شود. این جملات، اظهار نظر جدید بانک مرکزی اروپا (ECB) درباره رمزارز مشهور بیت‌کوین است.
بانک مرکزی اروپا به تازگی در روز چهارشنبه در بلاگ خود پستی با عنوان «آخرین تلاش‌های بیت‌کوین» را منتشر کرد که در آن ادعا کرده است، بیت‌کوین به ندرت برای معاملات قانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بانک، شبکه بیت‌کوین را کند، با کاربری دشوار و هزینه‌بر برای انجام معاملات توصیف کرده است. این بانک همچنین نوشته است: «بیت‌کوین هیچ‌وقت برای معاملات قانونی جهان واقعی مورد استفاده قرار نگرفته است.»
دیدگاه بانک مرکزی درباره سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین
بانک مرکزی اروپا دیدگاه منفی خود درباره سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین را نیز مطرح کرده است. این بانک، بیت‌کوین را با عبارت «حباب‌های سوداگرانه» توصیف کرده است، به این معنی که بیت‌کوین به جریان ورودی سرمایه تکیه می‌کند تا بتواند پایداری خود را حفظ کند.
بر اساس پست بلاگی این بانک، بیت‌کوین گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست چرا که نقدینگی ایجاد نمی‌کند، سود سهام توزیع نمی‌کند و ارزش افزوده‌ای تولید نمی‌کند. با این تفاسیر، بانک مرکزی اروپا ارزش بازار بیت‌کوین را تماما یک حدس و گمان خیالی توصیف می‌کند. از نظر این بانک، سرمایه‌گذاران بزرگ این رمزارز، قوی‌ترین مشوق‌ را برای حفظ سرخوشی فعالان بازار رمزارز در دست دارند.
نظرات مخالف بانک مرکزی اروپا
جوئل جان، مدیر شرکت سرمایه‌گذاری دیجیتال Ledger Prime، برای پاسخ به ادعا‌های این بانک نظرات خود را در توییتر مطرح کرد. این مدیرعامل با استفاده از آمار‌ها نشان داد که سهم استفاده از دلار برای معاملات غیرقانونی بسیار بیشتر از استفاده رمزارزها برای این نوع معاملات است.
آمار منتشر شده توسط جوئل جان درباره سهم حجم معاملات غیرقانونی از کل معاملات رمزارزی (2017 تا 2021 )
سهم رمزارزها در معاملات غیرقانونی حدود ۰.۱۵ درصد است که در مقابل سهم دلار در معاملات غیرقانونی که ۵ درصد است، بسیار ناچیز است. جوئل جان همچنین اشاره کرد که حجم معاملات غیرقانونی که به کمک رمزارز روند کاهشی داشته است. داده‌های پلتفرم داده Chainanalysis نشان می‌دهد که حجم معاملات در سال ۲۰۲۲ حدود شش برابر شده و به ۱۵.۶ تریلیون دلار رسیده است، در حالی که حجم معاملات غیرقانونی کمتر از دو برابر افزایش پیدا کرده‌اند.
آمار منتشر شده توسط جوئل جان درباره ارزش کل رمزارزها دریافت شده به کمک آدرس‌های غیرقانونی (با اهداف مختلف) از سال 2017 تا 2021
منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 182418
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *