۰
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۹

پوتین به مناطق اشغالی اوکراین می رود

پوتین در حالی به دونباس سفر می کند که ارتش روسیه به‌طور کامل این منطقه از خاک اوکراین را تحت کنترل خود ندارد.
پوتین به مناطق اشغالی اوکراین می رود
به گزارش مردم سالاری آنلاین،رئیس جمهور روسیه قصد دارد به مناطق اشغالی اوکراین سفر کند.
کاخ کرملین روز شنبه سوم دسامبر اعلام کرد که ولادیمیر پوتین «در زمان مقرر» به دونباس خواهد رفت. این در حالی است که ارتش روسیه به‌طور کامل این منطقه از خاک اوکراین را تحت کنترل خود ندارد.
دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سوالی درباره حرکت احتمالی آتی به خبرنگاران گفت: «البته در زمان مقرر [چنین دیداری] اتفاق خواهد افتاد. این منطقه‌ای از روسیه است.»
«همه‌پرسی» الحاق مناطق اشغالی شرق و جنوب شرقی اوکراین به خاک روسیه، در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ انجام شد.
سخنگوی کرملین در بخش دیگری از سخنان خود درباره توافق اتحادیه اروپا، گروه هفت و استرالیا برای تعیین سقف قیمت نفت گفت: «ما این سقف را نمی‌پذیریم.»
وی تاکید کرد که مسکو در حال تجزیه و تحلیل این اقدام است: «این تحلیل به سرعت انجام می‌شود و روسیه پس از آن اعلام خواهد که چگونه پاسخ می‌دهد.»
این گروه از کشورها روز گذشته بر سر تعیین سقف «۶۰ دلاری» برای هر بشکه نفت روسیه به توافق رسیده بودند. در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که این سازوکار از روز دوشنبه همزمان با آغاز تحریم واردات محموله‌های دریایی نفت روسیه اجرایی خواهد شد.
در همین حال، اتحادیه اروپا تصمیم خود در مورد تعیین سقف قیمت برای نفت فدراسیون روسیه را در مجله رسمی منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اتحادیه اروپا تصمیم برای تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه را در نشریه رسمی خود منتشر کرده است.
ضمیمه سند حاوی جدولی است که بر اساس آن قیمت هر بشکه 60 دلار ذکر شده است.
در این سند آمده است: ارائه کمک های فنی، خدمات واسطه ای یا کمک های مالی یا مالی مربوط به تجارت، دلالی یا حمل و نقل، از جمله از طریق حمل و نقل کشتی به کشتی، به کشورهای ثالث نفت خام یا فرآورده های نفتی که از مبدأ روسیه، یا به طور مستقیم یا غیرمستقیم از روسیه صادر شده باشد، ممنوع است.
کشورهای G7، اتحادیه اروپا و استرالیا سقف قیمتی 60 دلاری در هر بشکه نفت خام دریایی روسیه را از 5 دسامبر در نظر می گیرند. پیش از این گزارش شده بود که کشورهای اتحادیه اروپا به طور منظم سقف را بررسی می کنند، تغییر آن مستلزم تصمیم جمعی همه اعضای اتحادیه است. سقف قیمت ها به موازات آغاز تحریم های اتحادیه اروپا بر خرید نفت خام روسیه که توسط تانکرها از روز دوشنبه آغاز شد، می آید.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در اظهارنظری درباره ایده غرب برای محدود کردن قیمت‌ها برای منابع انرژی روسیه، اظهار داشت که اگر این امر مغایر با منافع خود باشد، روسیه چیزی به خارج عرضه نخواهد کرد. الکساندر نواک، معاون نخست وزیر نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که فدراسیون روسیه به کشورهایی که سقف قیمتی تعیین می کنند، نه 60 دلار در هر بشکه و نه به هیچ قیمت دیگری، نفت عرضه نخواهد کرد. وی افزود که چنین محدودیت هایی مداخله در ابزارهای بازار است، روسیه آماده همکاری با مصرف کنندگانی است که آماده کار بر اساس شرایط بازار هستند.
منبع:جماران
کد مطلب: 182684
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *